Μάλιστα o υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης μιλώντας στo STAR τόνισε ότι «Δεν θα υπάρξει επιβάρυνση ειδικού φόρου στο ντίζελ. Ακριβώς γιατί εκεί πέρα βασίζονται μία σειρά μετακινήσεις, μεταφορικά. Αυτό γνωρίζω αυτή τη στιγμή και το λέω μετά λόγου γνώσεως».
Η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5%, με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος από τα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί στα 700 ευρώ.
Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 4-5 λεπτά ανά λίτρο.
Ο λόγος για τον οποίο σχεδιάζεται να μην υπάρξει αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel δεν είναι τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που κυκλοφορούν, αλλά ότι κάτι τέτοιο θα επηρέαζε και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων.
Οι πρώτες επιπτώσεις σε μια τέτοια περίπτωση θα γίνουν αντιληπτές στον τομέα των μεταφορών όπου τα κόστη θα εκτοξευτούν στα ύψη και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό θα μετακυλήσουν τις απότομες ανατιμήσεις του πετρελαίου κίνησης στα κόμιστρα, τα ναύλα ή τα εισιτήρια κατά περίπτωση.
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι πολλά εγχώριας παραγωγής βασικά είδη διατροφής και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης να ακριβύνουν και οι Ελληνικές επιχειρήσεις που τα παράγουν να υποστούν απότομη μείωση του τζίρου τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr