Αυτή η απόφαση πάντως, πέραν του ότι επιβεβαιώνει όσα ανέφερε ο «R» για τις συνεχείς παρατάσεις στα μεγάλα έργα, επιβεβαιώνει και το διεθνές ενδιαφέρον για την κατασκευή του project. Γιατί από το ίδιο έγγραφο προκύπτει ότι, για την ώρα, οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι είναι τουλάχιστον δύο, μεταξύ αυτών και οι… Κινέζοι. Πρόκειται για την κοινοπραξία «China State Construction Engineering Co-Archirodon Group-Zurich Group» και τον κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Όσον αφορά στους Κινέζους, σημειώνεται ότι εδώ και περίπου 2-3 χρόνια «φλερτάρουν» με το Καστέλι, θέλοντας να βάλουν την Κρήτη στον «διάδρομο μεταφοράς εμπορευμάτων και ανθρώπων» με την «China State Construction Engineering» να αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στον κόσμο με τζίρο άνω των 50 δισ. δολαρίων.
«Εν όψει του πολύπλοκου χαρακτήρα του υπό δημοπράτηση έργου παραχώρησης κρίνεται ότι απαιτείται μεγαλύτερο χρονικό διάστηµα για την υποβολή σχολίων εκ μέρους των ενδιαφερομένων και κατά συνέπεια είναι αναγκαία η παράταση του χρόνου Υποβολής των Προσφορών για την διατήρηση του ανταγωνισμού και την επιτυχή έκβαση του διαγωνισµού προς όφελος του δηµοσίου συµφέροντος», σημειώνεται στην απόφαση.
Ωστόσο, όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς και της κυβέρνησης, πέραν των Κινέζων, του Αεροδρομίου της Ζυρίχης ή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να υπάρχουν ακόμα 2-3 ενδιαφερόμενοι. Το έργο εκτιμάται ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων. Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν δείξει και οι κοινοπραξίες του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Vinci, του ομίλου J&P ΑΒΑΞ με την επίσης γαλλική Bouygues, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φημολογείται πως θα συνεργαστεί με τον ισπανικό όμιλο ACS. Στους ενδιαφερομένους πρέπει να προστεθούν και οι εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων που θα συμμετάσχουν αναγκαστικά στις τρεις κοινοπραξίες.
Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με τον προϋπολογισμό στα 850 εκατ. ευρώ. Το δημόσιο θα κατέχει το 45% - 55% της εταιρείας διαχείρισης του νέου αεροδρομίου. Το έργο θα αφορά στη χρηματοδότηση, κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι μαζί με τις οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο (ΝΟΑΚ) οδικό άξονα Κρήτης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες μέρες υπογράφτηκε από το υπουργείο Υποδομών η απόφαση και για την διενέργεια ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης για την εκτίμηση της αξίας των ακινήτων, τα οποία θα απαλλοτριωθούν αναγκαστικά για την κατασκευή του έργου. Το κόστος των απαλλοτριώσεων υπολογίζεται να φτάσει τα 100 εκ. ευρώ και η εν λόγω σύμβαση τα 250.000 ευρώ που είναι από τις μεγαλύτερες αυτής της κατηγορίας.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr