Αυτό επισημαίνει ο ΣΕΒΕ ο οποίος καλεί κυβέρνηση και αγρότες «να αναζητήσουν με σύνεση και ψυχραιμία μέσα από ένα ουσιαστικό διάλογο την καλύτερη δυνατή λύση, με ανοιχτούς όμως δρόμους ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η απρόσκοπτη διακίνηση αγαθών και προσώπων».
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, «αυτό συμβαίνει ενώ οι επιχειρήσεις έχουν δεχτεί αλλεπάλληλα πλήγματα τα τελευταία χρόνια, με πιο πρόσφατο την επιβολή των capital controls. Για ορισμένα μάλιστα προϊόντα και κυρίως τα αγροτικά οι επιπτώσεις είναι ακόμη χειρότερες, λόγω του ευπαθούς χαρακτήρα τους, με άμεσο κίνδυνο της φθοράς και καταστροφής τους».
«Πρέπει επιτέλους να γίνει από όλους κατανοητό ότι το κλείσιμο των εθνικών οδών και των συνοριακών σταθμών είναι αυτοκαταστροφικό, καθώς προκαλούνται σημαντικές ζημίες σε άλλες κοινωνικές ομάδες, στην οικονομία, στις εξαγωγές, στην απασχόληση, στην αξιοπιστία της χώρας και τελικά στους ίδιους τους διαμαρτυρόμενους που θα πρέπει να αγωνιστούν για να ξανακατακτήσουν την θέση τους στις αγορές που χάνουν λόγω των προβλημάτων που δημιουργούνται. Και όλα αυτά παρά τη δικαιολογημένη, γενικευμένη διαμαρτυρία για την προώθηση ασφαλιστικών και φορολογικών μέτρων που είναι σε λάθος κατεύθυνση, καθώς είναι αντιαναπτυξιακά, άδικα και κυρίως αναποτελεσματικά, διότι δεν θα επιτύχουν τον εισπρακτικό στόχο που έχουν, καθώς θα αυξήσουν την φοροδιαφυγή και θα μας αναγκάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα να ψάχνουμε για επιπλέον μέτρα που σήμερα προσπαθούμε να αποφύγουμε. Κάθε διαμαρτυρία όμως είναι αδιέξοδη, αν δεν συνοδεύεται από συγκεκριμένες ρεαλιστικές θέσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να εξοικονομηθούν τα 1,8δις€ και να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Στην αντίθετη περίπτωση δυστυχώς η χώρα οδεύει προς μέρες του καλοκαιριού του 2015» τονίζει.
Στατιστικά στοιχεία Εξωτερικού Εμπορίου αγαθών Ευρωζώνης για το 2015
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της Eurostat, το εξωτερικό εμπόριο αγαθών της Ευρωζώνης (συμπ. καυσίμων) το 2015 έκλεισε υψηλότερο σε αξία κατά 3%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, με τις εξαγωγές να καταγράφουν άνοδο κατά 4% και τις εισαγωγές κατά 2%. Η σημαντική πτώση της τιμής του πετρελαίου (κατά 36% το 2015) είχε ως αποτέλεσμα την μείωση των εξαγωγών καυσίμων της Ευρωζώνης κατά 21% σε ετήσια βάση, η οποία όμως με τη σειρά της δεν είχε σημαντική επίδραση στο σύνολο των εξαγωγών, αφού η συνεισφορά των καυσίμων είναι μόλις 5%. Δεν ισχύει το ίδιο και για την Ελλάδα, αφού οι εξαγωγές (συμπ. καυσίμων) κατέγραψαν πτώση κατά 5% συγκριτικά με το 2014, όταν τα καύσιμα αποτελούν ακόμα (παρά την μεγάλη πτώση στις εξαγωγές κατά 27%) το 29% των ελληνικών εξαγωγών. Η ελληνική εξαγωγική επίδοση (εξαγωγές αγαθών % ΑΕΠ) υπολογίζεται σε 14,7% το 2015, από 15,3% το 2013 και το 2014.
Συνολικά, οι ενδοκοινοτικές παραδόσεις της χώρας μας ενισχύθηκαν κατά 7% το 2015, ενώ οι εξαγωγές σε τρίτες χώρες μειώθηκαν κατά 16%. Στο διάγραμμα 1 φαίνονται οι μεταβολές αναλυτικά ανά κλάδο. Σημειώνεται ακόμα ότι, εξαιρουμένων των καυσίμων, οι ελληνικές εξαγωγές το 2015 αυξήθηκαν κατά 8%, συγκριτικά με το 2014.
Ωστόσο, το ζητούμενο για τις ελληνικές εξαγωγές δεν είναι η αύξησή τους λόγω των συγκυριών, αλλά η διατήρηση και η περαιτέρω ανάπτυξή τους σε στέρεη βάση, κάτι που απαιτεί βαθιές τομές και μεταρρυθμίσεις, με σκοπό να καταστεί η ελληνική οικονομία πιο ανταγωνιστική και να διαμορφωθεί ένα ευνοϊκό και σταθερό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr