Παρά τη χαμηλή διείσδυση, πάντως, η τάση είναι σαφέστατα αυξητική, με τους σταθερούς/συστηματικούς (μη περιστασιακούς) αγοραστές προϊόντων σουπερμάρκετ μέσω της ηλεκτρονικής οδού να αντιστοιχούν ποσοστιαία στο 3,9% το 2015, για να φθάσουν το 4,4% το 2016 και το 5% το 2017.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλά, δεδομένου ότι, πλέον, το 30% του ενεργού πληθυσμού στην Ελλάδα αγοράζει online προϊόντα. “Σε κάθε περίπτωση τα μερίδια των online πωλήσεων παραμένουν αρκετά χαμηλότερα και από αυτά τα ποσοστά, καθώς και αυτοί οι καταναλωτές, που είναι online αγοραστές, εξακολουθούν να αγοράζουν μεγάλο μέρος της αξίας των αγορών τους από το παραδοσιακό κανάλι”, διαπιστώνει η σχετική έκθεση.
Η εικόνα, διεθνώς, δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο για τα είδη σουπερμάρκετ, παρ’ ότι διατηρεί χαμηλά μερίδια αγοράς, παρουσιάζει αξιόλογη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τις εκτιμήσεις για την παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ να αναφέρουν ότι θα αναπτυχθεί από $36 δις το 2014 σε $100 δις ως το 2018.
Αγορές online
Το 16% των αγοραστών σουπερμάρκετ δηλώνει, σύμφωνα με την έρευνα, ότι το 2015 αγόρασαν μέσω Διαδικτύου κάποιο προϊόν, το οποίο πριν αγόραζαν σε σουπερμάρκετ. Τα προϊόντα, που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, περιλαμβάνουν, κυρίως, είδη εκτός της κατηγορίας των τροφίμων, όπως αγαθά προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.
Επιπλέον, το 24% δηλώνει ότι το 2016 θα αγοράσει μέσω Διαδικτύου κάποιο προϊόν, που πριν αγόραζε σε καταστήματα σουπερμάρκετ. “Από αυτό το στοιχείο φαίνεται και η δυναμική ανάπτυξης που έχει το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, καθώς υπάρχει μία αξιόλογη ομάδα καταναλωτών (1 στους 4 καταναλωτές) η οποία αποτελεί την βάση για την μελλοντική ανάπτυξη του”, αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.
Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι, κυρίως, νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών μέσω και φανατικοί e-shoppers, καθώς και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Σε μεγάλο βαθμό, αυτό οφείλεται στο ότι, προς το παρόν, τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ στην Ελλάδα εξυπηρετούν μόνο μεγάλα αστικά κέντρα και λιγότερο την επαρχία.
Τα social media
Μία από τις βασικές τάσεις, που εξετάζει η έρευνα, είναι η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στο λιανεμπόριο τροφίμων, αλλά και γενικότερα η επίδραση του Διαδικτύου, των social media και των νέων τεχνολογιών στις αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ.
Όσον αφορά την επίδραση επί των παραδοσιακών καναλιών πώλησης τροφίμων από την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, υπάρχει μία σημαντική κατηγορία καταναλωτών (περίπου 1 στους 4), η οποία επηρεάζεται είτε παθητικά, είτε ενεργητικά από τις διαθέσιμες πληροφορίες online. Συγκεκριμένα, το 24% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά ενεργητικά πληροφορίες για τιμές στο Διαδίκτυο πριν πραγματοποιήσει αγορές στο παραδοσιακό κανάλι, ενώ το 23% είναι, σταθερά, δέκτης της κύριας πληροφόρησης του από ηλεκτρονικά μέσα, με το 18% μέσω των social media και το 5% μέσω του κινητού του τηλεφώνου.
Να σημειωθεί ότι τα σχετικά στοιχεία του ΙΕΛΚΑ στηρίζονται στην πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών σε δείγμα 2.000 ατόμων απ’ όλη τη χώρα.
Πηγή: sepe.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr