Η εισήγηση αυτή αν και δεν έχει ακόμη δυνατότητα εφαρμογής έχει πονοκεφαλιάσει αρκετούς παράγοντες του κλάδου, καθώς θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα φέρει τα πάνω κάτω, μα πιο πολύ έχει προβληματίσει αυτούς που μέχρι τώρα είχαν μάθει να κερδίζουν από την διανομή καυσίμων μην ακολουθώντας βεβαίως τηνοδό της Αρετής. Υπενθυμίζεται, ότι εκτιμήσεις καθώς επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, αναφέρουν ότι ο τζίρος της παραοικονομίας από τη νοθεία και το λαθρεμπόριο πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ.
Τα εννέα λοιπόν αυτά σημεία της εισήγησης είναι τα εξής:
1. Χορήγηση αδειών σε εταιρείες αλλά και ενώσεις πρατηριούχων για δημιουργία νέων εγκαταστάσεων καυσίμων ώστε να αυξηθούν σημαντικά οι χώροι αποθήκευσης.
2. Μείωση της χρονικής υποχρέωσης τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας από τις εταιρείες, από τις 90 στις 45 ημέρες, ώστε αυξηθούν σημαντικά οι δυνατότητες ελεύθερων εισαγωγών καυσίμων από τις εταιρείες, τόσο τις πολυεθνικές όσο και τις ελληνικές.
3. Πλήρης απελευθέρωση στον κλάδο των ιδιόκτητων βυτιοφόρων, ώστε όλες οι εταιρείες εμπορίας να έχουν τη δυνατότητα χωρίς περιορισμούς να αποκτήσουν όσα ιδιόκτητα βυτιοφόρα επιθυμούν.
4. Πλήρης διαφάνεια και ελευθερία στους όρους των συμβάσεων μεταξύ εταιρειών και πρατηριούχων. Προτείνεται χαρακτηριστικά οι συμβάσεις συνεργασίας μεταξύ εταιρειών και πρατηριούχων να είναι μονοετείς ή το πολύ διετείς και στη συνέχεια να μπορεί ο πρατηριούχος να επιλέξει ελεύθερα την ίδια ή κάποια άλλη εταιρεία. Παράλληλα όμως η επιτροπή εισηγείται την πλήρη απελευθέρωση του ιδιόκτητου αριθμού πρατηρίων που μπορεί να έχει κάθε εταιρεία, γεγονός που σημαίνει ότι σταδιακά θα μειωθούν κατά πολύ οι πρατηριούχοι.
5. Αυστηρός έλεγχος με σύστημα καθημερινής τιμοληψίας για τους νομούς της χώρας όπου μονίμως εμφανίζονται αδικαιολόγητα υψηλές τιμές καυσίμων. Ως «συνήθεις ύποπτοι» νομοί αναφέρονται οι τέσσερις νομοί της Κρήτης (Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Λασιθίου), οι τέσσερις νομοί των Ιονίων νήσων (Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Κέρκυρα και Ζάκυνθος), οι τέσσερις νομοί της Ηπείρου (Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Αρτας και Πρέβεζας), καθώς και οι νομοί Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
6. Φορολόγηση των πρατηριούχων με βάση των κύκλο εργασιών τους και όχι με βάση τις αγορές τους στα καύσιμα όπως γίνεται ως τώρα.
7. Πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων και τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης εισροών και εκροών καυσίμων στα πρατήρια.
8. Πλήρης ανατροπή της εκπτωτικής πολιτικής, η οποία πλέον θα γίνεται προκαταβολικά. Η εισήγηση που υπάρχει είναι αυτή η έκπτωση στην αρχή του χρόνου να γίνεται επισήμως γνωστή και να χρησιμεύει ως προκαταβολή για την τρέχουσα χρονιά ώστε να τη γνωρίζουν όλοι (και οι ελεγκτικές αρχές) και να μπορούν να υπολογίσουν με ακρίβεια το ετήσιο μεικτό κέρδος ενός πρατηριούχου. Σε κάθε περίπτωση οι εκπτώσεις θα πρέπει να αναγράφονται σε επίσημα παραστατικά στοιχεία.
9. Η τιμολόγηση των εταιρειών προς τα πρατήρια. Η πρόταση που κάνει η επιτροπή είναι να υπολογίζεται και να τιμολογείται η αλυσιδωτή τιμή πώλησης με βάση μία και μόνον ημέρα, ώστε να γνωρίζουν όλοι ποια είναι αυτή και να μην υπάρχει το λεγόμενο καπέλο ασφαλείας. Πολλές εταιρείες πετρελαιοειδών θεωρούν ότι αν εφαρμοστεί η αλλαγή αυτή οι λιανικές τιμές καυσίμων μπορεί πολύ εύκολα να μειωθούν ως και 10%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr