Α. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ
Αναφέρονται οι κυριότερες μεταβολές για τη χορήγηση διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής.
1)Υπολογισμός παραβόλου, υπέρ του Δημοσίου, που καταβάλλεται με την αίτηση για την εξέταση αιτήματος διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής. Το παράβολο αυτό ορίζεται σε ποσοστό πέντε τοις χιλίοις (5ο/οο) επί της υπαγομένης σε διευκόλυνση βασικής οφειλής με ανώτατο όριο παραβόλου τα εννιακόσια (900) ευρώ.
Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του παραβόλου αυτού απλουστεύει αφενός τη διαδικασία και αφετέρου μειώνει το παράβολο αυτό για τους μικροοφειλέτες, δεδομένου ότι για διευκόλυνση σε οφειλή 1.000 ευρώ απαιτείται πλέον παράβολο 5 ευρώ αντί 15 ευρώ παλαιότερα, για οφειλή 1.500 απαιτείται παράβολο 7,5 ευρώ αντί 15 ευρώ κλπ. (διατάξεις παρ.1 άρθρου 18 ν.2648/98 όπως αυτό αντικαταστάθηκε με τις διατάξεις της παρ.1 άρθρου 17). Το παράβολο αυτό είναι προτιμότερο να εισπράττεται με την έκδοση αποδεικτικού είσπραξης τύπου Α στον Κ.Α.Ε. 3741αντί της διάθεσης εντύπων παραβόλων.
2) Απαλλαγή από την καταβολή παραβόλου της επανεξέτασης αιτήματος διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής από την Γνωμοδοτική Επιτροπή Παροχής Διευκολύνσεων. Αν όμως στην επανεξέταση συμπεριλαμβάνονται οφειλές για πρώτη φορά υποχρεωτικά από το νόμο, τότε καταβάλλεται παράβολο που υπολογίζεται μόνο επί των νέων αυτών οφειλών, ήτοι βασικής οφειλής ληξιπροθέσμων και μη (διατάξεις περίπτωσης δ παρ.1 άρθρου 18, όπως αυτό ισχύει).
3) Στη διευκόλυνση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμης οφειλής περιλαμβάνονται υποχρεωτικά και όλες οι μη ληξιπρόθεσμες δόσεις της συγκεκριμένης οφειλής (συγκεκριμένης εγγραφής) και για το λόγο αυτό αυξάνεται ο αριθμός των δόσεων της πρώτης ή της δεύτερης διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής πέραν του αθροίσματος των συντελεστών βαρύτητας των κριτηρίων του άρθρου 17 ν.2648/98, κατά τον αριθμό των μη ληξιπροθέσμων δόσεων. Αν υπάρχουν δύο ή περισσότερες εγγραφές με μη ληξιπρόθεσμες δόσεις προστίθεται ο αριθμός των μη ληξιπροθέσμων δόσεων της εγγραφής που έχει τις περισσότερες μη ληξιπρόθεσμες δόσεις (διάταξη παρ.2 άρθρου 18, όπως αυτό ισχύει). Αν υπάρχουν εγγραφές, που δεν έχουν καμία ληξιπρόθεσμη δόση, αυτές δεν περιλαμβάνονται στη διευκόλυνση.
Σε κάθε περίπτωση οι δόσεις της διευκόλυνσης δεν μπορεί να είναι περισσότερες των σαράντα οκτώ (48).
4) Στη διευκόλυνση δεν συμπεριλαμβάνονται μη ληξιπρόθεσμες δόσεις από φόρους κληρονομιών δωρεών γονικών παροχών, αλλά μόνο οι ληξιπρόθεσμες δόσεις αυτών.
5) Το ποσό της πρώτης δόσης κάθε διευκόλυνσης (πρώτης, δεύτερης ή επανεξέτασης) μπορεί να είναι αυξημένο σε σχέση με το ποσό των υπολοίπων δόσεων όταν υπάρχει αίτηση για χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή εφόσον ζητείται προκειμένου να ανασταλεί πρόγραμμα πλειστηριασμού, άλλο μέτρο είσπραξης, ποινική διαδικασία, κ.λπ.
Για το λόγο αυτό πρέπει να αναγράφεται από τον οφειλέτη στην αίτηση διευκόλυνσης ή επανεξέτασης ο λόγος για τον οποίο αυτή ζητείται, ώστε να αξιολογείται από το αρμόδιο όργανο για τον καθορισμό της πρώτης δόσης αυτής. ΄Αλλωστε η αιτία για την οποία ζητείται η διευκόλυνση είναι απαραίτητη με βάση τις αρχικές διατάξεις του άρθρου 17 ν.2648/1998 αφού είναι ένα από τα κριτήρια και προβλέπεται ειδικός συντελεστής βαρύτητας για κάθε αιτία που ζητείται η διευκόλυνση (τελευταίο εδάφιο παρ.3 άρθρου 18, όπως αυτό ισχύει).
6) Τα ευεργετήματα, που καθορίζονται στην παρ.3 του άρθρου 13 ν.2648/98 παρέχονται μόνο στην πρώτη διευκόλυνση, ήτοι η απαλλαγή από την πληρωμή του 30% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν την οφειλή από την ημερομηνία χορήγησης της διευκόλυνσης και μετά, καθώς και απαλλαγή από την πληρωμή του συνόλου των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής της τελευταίας δόσης της διευκόλυνσης εφόσον ο υπόχρεος συμμορφώνεται πλήρως, (διατάξεις παρ.5 άρθρου 18 ν.2648/98, όπως αυτό ισχύει).
7) Καταργείται ως λόγος θεμελίωσης δικαιώματος επανεξέτασης (άπαξ)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr