Με την υπογραφή ενός πολυνομοσχεδίου που δεν έχει προηγούμενο γονατίζουν τον Έλληνα φορολογούμενο είτε μέσω της αύξησης των τελών κυκλοφορίας, είτε μέσω της αύξησης του ΦΠΑ της εκπαίδευσης είτε μέσω άλλων ισοδυνάμων του τρόμου.
Τα 400 εκατομμύρια ευρώ από τη μη αύξηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση θα πρέπει να εξοικονομηθούν από αλλού και έτσι επιλέχθηκε η... σίγουρη οδός. Τα τέλη κυκλοφορίας που είναι ένας από τους φόρους με τη μεγαλύτερη και πιο σίγουρη απόδοση για το κράτος.
Κάπως έτσι φαίνεται ότι τα έσοδα που αναμένει για φέτος το κράτος από το 1,1 δισ. που ήταν πέρυσι μπορεί και να εκτιναχθεί στα 1,5 δισ. ευρώ.
Η δεύτερη οδός, με στόχο τις πιθανές απώλειες από κατάθεση πινακίδων και μη πληρωμή είναι η κατάργηση των ήδη ελάχιστων φοροαπαλλαγών. Το σχέδιο (όπως τουλάχιστον διαρρέεται) είναι να μοιραστούν τα υπολογιζόμενα έσοδα.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας
Με βάση τα όσα αποκάλυψε εδώ και ημέρες ο Τρύφων Αλεξιάδης τα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για το 2015 θα υπολογιστούν με βάση την αξία του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τον κυβισμό.
Το νέο τιμολόγιο προβλέπει:
- Σύνδεση τιμής & κυβικών
- Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
- Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
- Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
- 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
- 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
- 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
- 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα
Ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.
Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 - 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.
Το πρώτο σχέδιο προβλέπει κατά το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση των αυτοκινήτων που ως τώρα εξαιρούνταν, καμία αλλαγή στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας και από ΄κει και πέρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα μεσαία και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα η οποία θα μεγαλώνει ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.
Οι φοροαπαλλαγές
Το δεύτερο μέτρο το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στην αύξηση των τελών είναι η κατάργηση σειράς φοροαπαλλαγών που δεν συνδέονται με τα μικρά εισοδήματα. Εδώ παραμένει άγνωστο ποιες θα είναι οι φοροαπαλλαγές που θα καταργηθούν ωστόσο ένα σενάριο κάνει λόγο για κλιμακωτή μείωση στο ύψος της φοροαπαλλαγής ανάλογα με το εισόδημα έτσι ώστε να μειώνεται η ελάφρυνση από τον φόρο όσο αυξάνεται το ετήσιο εισόδημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr