Όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΒ, στο εβδομαδιαίο δελτίο του για την ελληνική οικονομία, η προώθηση μεταρρυθμίσεων δεν αποτελεί αυτοσκοπό ή ιδεολογική εμμονή, αλλά πρακτική επιλογή για τη δημιουργία θέσεων εργασίας που εξασφαλίζουν ψωμί σε οικογένειες και βοηθάνε στην βελτίωση της κοινωνικής συνοχής.
Συγκεκριμένα όπως επισημαίνει ο ΣΕΒ, μισθωτή εργασία πλήρους απασχόλησης, συναντιέται κυρίως σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό και αναπτύσσονται γύρω από ανταγωνιστικές αγορές δικτύων και μέσα σε ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Παράλληλα οι ανταγωνιστικές αγορές δικτύων (τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, μεταφορές) προσφέρουν χαμηλότερες τιμές και πιο ποιοτικές υπηρεσίες και σε άλλους κλάδους και επιχειρήσεις επιτρέποντας την δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων θέσεων εργασίας.
Η Ελλάδα, λόγω και συμμετοχής στην ΕΕ, έχει υποχρεωτικά εφαρμόσει τις τελευταίες δεκαετίες πολλά βήματα απελευθέρωσης των αγορών αυτών, ξεκινώντας με καθυστέρηση στις αρχές της δεκαετίας του 90 με τη δημιουργία της ανταγωνιστικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας, ακολουθώντας το παγκόσμιο ρεύμα απελευθέρωσης αυτών των αγορών. Όμως, πάντα έκανε τα μεταρρυθμιστικά βήματα με καθυστέρηση και πιο διστακτικά σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν κατάφερε ποτέ να πάψει αν είναι "αυστηρά ρυθμισμένη χώρα", όπου νόμοι και κρατικές πρακτικές δεν επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν με ίσους όρους και με σημείο αναφοράς το συγκριτικό τους πλεονέκτημα, επισημαίνει ο ΣΕΒ.
Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων είναι μια σημαντική ευκαιρία η Ελλάδα να επιταχύνει στο πεδίο αυτό και να απελευθερώσει το υφιστάμενο αναπτυξιακό δυναμικό, αναφέρει η ανάλυση που κάνει ο τομέας μακροοικονομικής ανάλυσης και ευρωπαϊκής πολιτικής του Συνδέσμου, σημειώνοντας ότι οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές το 2011 στην Ελλάδα ήταν μόλις το 1,7% των αντίστοιχων οδικών, παρόλο που οι τελευταίες είναι οικονομικά πιο ασύμφορες ειδικά σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία φτάνει το 24%.
Τυχόν ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε βασικό μοχλό ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης της χώρας εκτιμά η ανάλυση.
Το ίδιο ισχύει και για τη δρομολόγηση της διασύνδεσης των μη διασυνδεδεμένων με το δίκτυο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, που προσφέρει την ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ηλεκτροδότησης και να απομακρυνθεί το κόστος επιδότησης (700 εκ. ευρώ το 2010) που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια στον εξορθολογισμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και κατά προέκταση την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας σημαντικών παραγωγικών κλάδων της χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr