Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου σημειώνουν ότι κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐουοι καταναλωτές επέδειξαν καταναλωτική συμπεριφροά ανθρώπου που βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση, αποφεύγοντας προϊόντα που ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν έδειχναν κάποιες αντοχές.
Συγκεκριμένα αναφέρονται στα τυροκομικά τα οποία, το 5μηνο του έτους μείωσαν τις πωλήσεις τους κατά 6% έως 8%, ανάλογα με την κατηγορία. Σημαντικές απώλειες καταγράφηκαν στις πωλήσεις αναψυκτικών και ποτών, όπου η πτώση έφθασε το 8%, ενώ με αρνητικό πρόσημο ξεκίνησαν οι πωλήσεις παγωτών από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την κάμψη στην κατηγορία των παγωτών να ξεπερνά το 15% σε σχέση με τον Μάιο του 2014.
Συνολικά οι πρώτες ενδείξεις θέλουν το πρώτο 5μηνο του έτους να έχει "τρέξει" για το οργανωμένο λιανεμπόριο με πτώση του τζίρου από 2% έως και 2,5%. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν ορισμένες αλυσίδες που ενίσχυσαν τον τζίρο τους κατά 2-3%.
Απώλειες πoυ φθάνουν και στο 25% στα non-Food
Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, οι απώλειες στα τρόφιμα είναι μειδαμινές σε σύγκριση με αυτές που καταγράφουν τα μη καταναλωτικά προϊόντα, οι πωλήσεις των οποίων σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι μειωμένες από 7% έως και 25%.
Σε αυτή την κατηγορία προϊοντων, υποστηρίζουν πηγές της αγοράς ότι, θα πρέπει να αναμένουμε εξελίξεις, όπως για παράδειγμα κατάργηση κωδικών (προϊόντων) από τις εταιρείες με στόχο τη μείωση του διαχειριστικού κόστους.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr