Σύμφωνα με τη μελέτη, η αύξηση της τιμής είναι μικρή, παρά τα προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς, ενώ μέσω προσφορών και εκπτωτικών ενεργειών, το πασχαλινό τραπέζι του 2015 τελικά θα είναι φθηνότερο κατά 10%, σε σχέση με το 2014.
Η έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων σε μεγάλα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα για το Πάσχα 2015 και βασίζεται σε δεδομένα που συνέλλεξαν ερευνητές του ινστιτούτου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, ειδικά για το νωπό ελληνικό αρνί τη Μεγάλη Εβδομάδα 2015 (6 Απριλίου - 11 Απριλίου) σε σχέση με την αντίστοιχη Μεγάλη Εβδομάδα του 2014, η τιμή τελικά θα παρουσιάσει ελάχιστη αύξηση στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μικρότερη συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά παρά τα προβλήματα της παραγωγής.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5% σε σχέση με το 2014 στα 6,15 ευρώ ανά κιλό, όταν η αύξηση της τιμής στην οποία θα διαθέσουν οι κτηνοτρόφοι τα ζώα τους φέτος αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.
Η αντίστοιχη τιμή για το κατσίκι αναμένεται να αυξηθεί κατά 6,8% σε σχέση με το 2014 στα 7,18 ευρώ ανά κιλό. Βασικοί λόγοι για την αύξηση είναι η μειωμένη προσφορά προϊόντων λόγω πρώτον της μειωμένης φετινής παραγωγής αμνοεριφίων (εκτιμάται κατά 40%), καθώς λόγω του καταρροϊκού πυρετού που έχει πλήξει αρκετές περιοχές της χώρας, αλλά και της διάθεσης προϊόντων στο εξωτερικό λόγω του Πάσχα των Καθολικών στις 5 Απριλίου, μία εβδομάδα νωρίτερα από το Πάσχα των Ορθοδόξων.
Σημειώνεται, ότι οι τιμές είναι ενδεικτικές για την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας και ανάλογα με τη ζήτηση αναμένεται να μειωθούν καθώς πλησιάζει το Μεγάλο Σάββατο και να φθάσουν στο ίδιο επίπεδο με το 2014, ενώ υπογραμμίζεται ότι παρά την μικρή αυτή αύξηση, συνολικά την τελευταία 5ετία η μέση τιμή του αρνιού για το Πάσχα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ παρουσιάζει συνολική μείωση 25%.
Με βάση τα ανανεωμένα στοιχεία των τιμοληψιών του ΙΕΛΚΑ, το μέσο τυπικό καλάθι για το πασχαλιάτικο τραπέζι του 2015 υπολογίζεται στα 45,46 ευρώ, μειωμένο κατά 0,36% σε σχέση με το 2014, αν και οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος το οποίο εκτιμάται περίπου σε 40%, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του.
Σε αυτή την εξέλιξη εκτιμάται ότι παίζει ρόλο και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, εκπτωτικών κουπονιών, δωροεπιταγών κλπ η οποία αφορά σε σχεδόν, το σύνολο των εποχιακών προϊόντων, παρέχοντας επιπλέον όφελος περίπου 10% κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.
Οι μειώσεις αυτές εκτιμάται ότι οφείλονται στην ένταση του ανταγωνισμού που προκαλείται από τη συνεχιζόμενη ύφεση και την αναμενόμενη μείωση της κατανάλωσης.
Επίσης, η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ από την υπόλοιπη αγορά, χαρακτηρίζεται ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σουπερμάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr