Σε κλίμα μυσταγωγίας και κατάνυξης, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, αποκάλυψε μπρος στα έκθαμβα και υγρά μάτια μας, ο,τι μας συνέχει με τούτη την πατρίδα και τον κόσμο κι ήταν σαν να επαναβεβαιώναμε τις παλιές αξίες και τις αρχές μας, δείχνοντας ότι αυτή η όμορφη γωνιά του πλανήτη, δεν είναι ένας αξιολύπητος παρίας, αλλά, συνδημιουργός του ιστορικού χρόνου.
Ένδεκα χρόνια μετά, όλες οι βεβαιότητες έχουν ανατραπεί. Για πολλούς ανθρώπους, οι μέρες περνάνε σαν ποινές, η εύνοια του καιρού χάθηκε κι απόμειναν τα ογκώδη κουφάρια των Αγώνων, να θυμίζουν μιαν απόπειρα ημιτελή, να μεταποιήσουμε την καχεξία μας σε απτές προσδοκίες από το μέλλον.
Οι Ολύμπιοι Θεοί, ο Απόλλων, η Αθηνά, οι πανοπλίες των Δένδρων, η Επίδαυρος, οι Αρχαίοι Πολεμιστές, τα Μάρμαρα, η Ακρόπολη, οι Καρυάτιδες, η Νίκη, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Έρως, οι Αρχάγγελοι, το Βυζάντιο, ο Αη- Γιώργης, η Ορθοδοξία, ο Κολοκοτρώνης, ο Πόντος. Ο Καραγκιόζης, τα Ρεμπέτικα και η Μαρία Κάλλας, όλα όσα είμαστε, όταν, ενόσω με το ένα χέρι ανακατεύουμε τη λάσπη με το άλλο χαϊδεύουμε τ΄ άστρα. Που έδυσε αυτό το κάλλος; Και για να γίνουμε λιγάκι πιο πεζοί, τι απέγιναν αυτά τα φαντασμαγορικά σκηνικά των Ολυμπιακών Αγώνων;
Ξεκινώντας με αυτήν τη βασική απορία, ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κωνσταντίνος Δαμαβολίτης, διαπίστωσε οδυνηρά έκπληκτος, ότι σαπίζουν εκτεθειμένα στο έλεος της φύσης στο Ολυμπιακό Κέντρο των Άνω Λιοσίων.
Όταν επισκέφτηκε πριν από λίγους μήνες για πρώτη φορά το χώρο, έμεινε να παρακολουθεί άφωνος.
«Όλα τα σκηνικά που πέρασαν με κυκλική ροή μπροστά από τα μάτια εκατομμυρίων ανθρώπων τη βραδιά της έναρξης και πάνω τους είχε αντικατοπτρίσει η Ιστορία μας όλο το φώς και το μεγαλείο της, βρίσκονται τώρα παρατημένα στο έλεος των κάθε είδους τρωκτικών και των καιρικών συνθηκών» λέει σαν να μονολογεί.
«Σε έναν χώρο στεγασμένο αλλά, ανοιχτό βρίσκονται όλα, κακοστιβαγμένα και διαλυμένα από την τελετή λήξης των αγώνων. Τα πολύ μεγάλα σκηνικά είναι πεταμένα κάπου στο χώρο και βρέχονται με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί μεγάλες φθορές» προσθέτει ο ίδιος.
Προφανώς η θέση αυτού του πολιτιστικού πλούτου θα ήταν σε κάποιον μουσειακό - εκθεσιακό χώρο, προσβάσιμο σε μαθητές, ενδιαφερόμενους πολίτες και τουρίστες, που θα εξασφάλιζαν και τα έξοδα λειτουργίας του.
Μια επίμονη σειρά διαδοχικών ερωτήσεων στην προηγούμενη Βουλή, ωστόσο, περισσότερο μπέρδεψαν τον φίλεργο βουλευτή, παρά διαφώτισαν την κατάσταση, αφού κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη γι΄ αυτά τα πολύτιμα αντικείμενα, μέρος των οποίων εκτέθηκαν στο Capital Museum του Πεκίνου το 2007 από τους φιλίστορες Κινέζους, που τα εκτίμησαν δεόντως…
Το υπουργείο Πολιτισμού παρέπεμψε τον βουλευτή στην Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ ΑΕ), που υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών. Με τη σειρά του και ο πρώην υπουργός Γκίκας Χαρδούβελης, του υπέδειξε την ΕΤΑΔ ως αποκλειστική αρμόδια αρχή. Τι απάντησε η… καλή εταιρεία;
Ότι «ουδέποτε είχε την οποιαδήποτε αρμοδιότητα σχετικά με τα σκηνικά και συνεπώς καμία ευθύνη για τη συντήρησή τους. Η συντήρηση των ολυμπιακών σκηνικών ανέκαθεν βρισκόταν υπό την αρμοδιότητα και ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Ολυμπιακής Αξιοποίησης του Υπουργείου Πολιτισμού».
Ποια είναι η μοναδική βεβαιότητα; Ότι μέχρι να βρεθεί η αρμόδια διαχειριστική αρχή, τα ολυμπιακά σκηνικά παραμένουν εγκαταλελειμμένα και εκτεθειμένα στο έλεος των καιρικών συνθηκών και της φυσιολογικής φθοράς του ανελέητου χρόνου…
Γιώργος Χατζηδημητρίου
Πηγή: penna.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr