Ενα εξίσου σημαντικό στοιχείο της κατάστασης στην παρούσα φάση είναι ότι παρά τη μείωση της συνολικής πιστωτικής επέκτασης, σημείωσε αύξηση η χρήση του πλαστικού χρήματος για την κάλυψη των υποχρεώσεων του νοικοκυριού. Η χρήση πιστωτικής κάρτας αυξήθηκε από το 15,8% το 2012 στο 25,4% το 2014 και η τάση αυτή αποτυπώνεται στην πλειονότητά της στις αγορές που πραγματοποιούν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, πηγές της αγοράς τονίζουν ότι ενώ μέχρι και πριν την εξαγγελία εκλογών η αγορά έδειχνε να σταθεροποιείται από κει και πέρα ξεκίνησε και πάλι να καταγράφει αρνητικό πρόσημο. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι το δίμηνο Ιαν. Φεβρουαρίου οι συνολικές απώλειες στο λιανικό εμπόριο θα προσεγγίσουν τα 400 εκατ ευρώ, ποσό που είναι στο μισό από αυτό της αντίστοιχης περιόδου του 2014.
Παράγοντας από το χώρο της ένδυσης επιβεβαιώνει τα παραπάνω τονίζοντας ότι στους περισσότερους εμπόρους δεν βγήκαν οι προσδοκίες να καλύψουν μέρος της προηγούμενης χασούρας τους. Οπως μας είπε χαρακτηριστικά, οι έμποροι του ρούχου ανέμεναν την περίοδο των εκπτώσεων άνοδο στον τζίρο τους τουλάχιστον κατά 20% και τελικά όμως φαίνεται η αύξηση θα περιοριστεί μεταξύ 8-10%
Σημαντικές απώλειες όμως καταγράφει και ο χώρος των σούπερ μάρκετ, ο οποίος μέσα σε μία εξαετία (2009-2014) έχασε το 30% του κύκλου εργασιών. Μολονότι το Σεπτέμβριο-Οκτώβριο η πορεία του τζίρου ήταν στο 0%, σήμερα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ καταγράφουν απώλειες από 5% έως και 17%, ενώ κάποιες κατηγορίες προϊόντων εμφανίζουν μείωση στις πωλήσεις τους έως και 25%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr