Με την απόφαση καθορίζεται η μορφή και το περιεχόμενο της αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση που θα πρέπει να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, καθώς και των βεβαιώσεων που συνυποβάλλονται αναφορικά με την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων. Ρυθμίζει επίσης τη διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ χρηματοδοτικών φορέων, φορολογικής διοίκησης και φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
Συγκεκριμένα, η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 61 του ν. 4307/2014 περιλαμβάνει τα προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη, καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης ενώ η βεβαίωση που συνυποβάλλεται περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται
-Κατάσταση των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων με την αντικειμενική τους αξία.
-Κατάσταση των κινητών περιουσιακών στοιχείων , όπως, καταθέσεις, μετοχές, ομόλογα, απαιτήσεις.
-Ακριβή αποτύπωση των υποχρεώσεων που απαιτούνται για τον προσδιορισμό της καθαρής περιουσιακής θέσης.
-Τα στοιχεία τυχόν επιχειρήσεων ασκεί συγγενής πρώτου βαθμού ή σύζυγος του οφειλέτη με έναρξη λειτουργίας μετά την 1-1-2010.
-Σειρά στοιχείων, όπως οι δηλώσεις Ε1, Ε3, Ε5, Ε9, εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, πίνακες χρεών από ΔΟΥ και ΦΚΑ, πιστοποιητικά μη πτωχεύσεως, μη κατάθεσης αίτησης πτωχεύσεως, ή μη λύσης της εταιρίας.
-Υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη ότι αποδέχεται την κοινοποίηση των στοιχείων του προς λοιπούς χρηματοδοτικούς φορείς, τη Φορολογική Διοίκηση, Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και την ΗΔΙΚΑ.
Η υπουργική απόφαση καθορίζει επίσης τον τύπο της βεβαίωσης που θα υποβάλουν προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία οι οφειλέτες που θα υπαχθούν στη ρύθμιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20% που προβλέπει ο νόμος.
Γιώργος Χατζηδημητρίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr