Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας η εν λόγω διάταξη κρίθηκε απαραίτητη για λόγους εξομοίωσης του φορολογικού καθεστώτος των τόκων των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου με τα εταιρικά ομόλογα, οι τόκοι των οποίων μέχρι τώρα φορολογούνταν με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος.
Έτσι με το νέο τρόπο φορολόγησης αυτών των τόκων εξαντλείται και η φορολογική υποχρέωση των κατόχων των συγκεκριμένων ομολόγων.
Επίσης με άλλη διάταξη του ίδιου σχεδίου νόμου απαλλάσσονται από την φορολογία εισοδήματος τα κέρδη από συναλλαγές των Παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων στο ΧΠΑ, σε αλλοδαπό χρηματιστήριο Παραγώγων ή σε άλλο διεθνώς αναγνωρισμένο χρηματιστηριακό θεσμό, εφόσον εμφανιστούν σε λογαριασμού ειδικού αποθεματικού της επιχείρησης που τηρεί βιβλία Γ κατηγορίας του ΚΒΣ με προορισμό τον συμψηφισμό ζημιών που τυχόν θα προκύψουν στο μέλλον από την ίδια αιτία.
Αντίθετα εάν ο δικαιούχος του εισοδήματος είναι φυσικό πρόσωπο, η επιχείρηση που τηρεί βιβλία Α και Β κατηγορίας του ΚΒΣ απαλλάσσεται παντελώς της φορολογίας.
Τέλος σύμφωνα με το νομοσχέδιο επεκτείνεται και στις χρηματιστηριακές εταιρείες η δυνατότητα σχηματισμού πρόβλεψης για την απόσβεση επισφαλών απαιτήσεων, υπολογιζόμενης επί της αξίας που αναγράφεται στα πινακίδια, που εκδίδουν αποκλειστικά προς επιτηδευματίες και με την προϋπόθεση ότι στα πινακίδια αναγράφονται τα στοιχεία που ορίζονται από τις διατάξεις του ΚΒΣ για τα τιμολόγια.
Η ρύθμιση αυτή γίνεται γιατί οι ανώνυμες χρηματιστηριακές εταιρείες ως εμπορικές επιχειρήσεις με κύριο αντικείμενο εργασιών τη διεξαγωγή χρηματιστηριακών συναλλαγών έχουν στην πράξη επισφάλειες από ανεξόφλητους λογαριασμούς.
Ικανοποίηση ΣΜΕΧΑ
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος του ΣΜΕΧΑ, κ. Αλέξανδρος Μωραϊτάκης εκφράζει την ικανοποίησή του για τις βελτιώσεις που επέρχονται στη φορολόγηση των επιμέρους χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως τα παράγωγα, που είναι ένα θετικό βήμα για την ανάπτυξη της Ελλάδος σε Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο, θεωρεί όμως ότι πρέπει η φορολόγηση όλων των διεθνών χρηματοοικονομικών προϊόντων να εναρμονιστεί με ότι ισχύει στο εξωτερικό (σε όλα τα διεθνή προϊόντα).
Πρέπει εάν η Κυβέρνηση θέλει να υλοποιήσει την εξωστρέφεια και την ανάδειξη της Ελλάδας σε Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο, ο Έλληνας πελάτης/επενδυτής φορολογικά υπόχρεος στην Ελλάδα να έχει στην πράξη τη ίδια φορολογική μεταχείριση είτε συναλλάσσεται με Ελληνική τράπεζα, Ελληνική ΑΧΕΠΕΥ είτε με ξένη τράπεζα, ξένη ΑΧΕΠΕΥ. Σε αυτή τη περίπτωση θα επέλθει αύξηση της φορολογητέας ύλης μέσω της αύξησης των αποτελεσμάτων των Ελληνικών τραπεζών και Ελληνικών ΑΧΕΠΕΥ, καταπολέμηση της ανεργίας και επαναπατρισμό των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που είχαν μέχρι τώρα μεταναστεύσει.
Τα επιμέρους χρηματοοικονομικά προϊόντα που πρέπει να προσεχθούν διότι αποτελούν διεθνώς αναγνωρισμένους χρηματιστηριακούς θεσμούς, είτε σε οργανωμένη είτε σε μη οργανωμένη αγορά, είναι:
1.Αγοραπωλησίες ξένων μετοχών (φόρος επί πωλήσεων και μερίσματα).
2.Παράγωγα και εμπορεύματα, τα οποία διαπραγματεύονται στα Χρηματιστήρια Παραγώγων ή και Εμπορευμάτων.
3.Εταιρικά και κρατικά ομόλογα, δομημένα προϊόντα, swaps, αγοραπωλησίες νομισμάτων στη διατραπεζική αγορά κλπ.
Η Κυβέρνηση μπορεί στο εσωτερικό να εφαρμόσει με επιτυχία φορολογική πολιτική επί των Ελληνικών χρηματοοικονομικών προϊόντων, όμως θα αποτύχει η πολιτική εξωστρέφειας και ανάπτυξης της Ελλάδος σε Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο, εάν δεν την φιλελευθεροποιήσει τελείως στα διεθνή προϊόντα και στους διεθνείς επενδυτές.
Στα πλαίσια αυτής της φιλοσοφίας, υποστηρίζουμε ότι πρέπει να υπάρξει φόρος επί των πωλήσεων και των εξωχρηματιστηριακών συναλλαγών σε μετοχές εισηγμένες στο Χ.Α. που τώρα διαφεύγουν και στερούν έσοδα στο Ελληνικό κράτος και προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό στο Χ.Α. και στις χρηματιστηριακές εταιρίες.
Μ. Χριστοδούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr