Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, η Κομισιόν απέρριψε τα δύο έργα, καθώς τα θεωρεί «διακοσμητικά» και «περιττά» για μια περίοδο δημοσιονομικής στενότητας όπως αυτή που διανύουμε.
Μάλιστα το υπουργείο Υποδομών με έγγραφο του, στη Βουλή παραδέχτηκε ότι στο νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα «δεν περιλαμβάνονται τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Όρμου, έπειτα από σχετική διαβούλευση των ελληνικών Αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά την οποία η τελευταία διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις για τα παραπάνω έργα».
Σύμφωνα με το υπουργείο, «δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας, δεδομένου ότι για τα έργα αυτά συνεχίζεται η διαδικασία ωρίμασής τους, ώστε οι ελληνικές Αρχές να επανέλθουν σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να αναδειχθεί τόσο η βιωσιμότητά τους όσο και η αναπτυξιακή τους αξία για τον τουρισμό, αλλά και για την περιβαλλοντική βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα» αναφέρεται.
Το νέο ενοποιημένο πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον του ΣΕΣ θα είναι λιτό σε σχέση με το ΕΣΠΑ, με την κοινοτική συμμετοχή να φθάνει τα 4,3 δισ. ευρώ και τους εθνικούς πόρους τα 850 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας συνολική «δύναμη πυρός» 5,2 δισ. ευρώ. Σημειωτέον ότι το ΕΣΠΑ 2007-2013 διέθετε συνολικά 14 δισ. ευρώ για τους πυλώνες των Υποδομών και του Περιβάλλοντος.
Τα μεγάλα έργα που πέρασαν από την Κομισιόν είναι:
- Υδρευση Κέρκυρας.
- Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ).
- Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς.
- Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα.
- Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας.
- Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από κόμβο Κορωπίου ως Λαύριο και σύνδεση με λιμένα Λαυρίου.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Χαϊδάρι - Πειραιάς και συρμοί του μετρό Αθήνας.
- Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης ως Καλαμαριά - Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών.
- Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή.
- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Καλό Νερό - Τσακώνα».
- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα -Πύργος».
- Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα.
- Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας.
- Κατασκευή του τμήματος «Λαμία - Ξυνιάδα» του αυτοκινητοδρόμου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).
- Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 - Τμήμα «Αλσος Βεΐκου - Γουδή».
- Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή - Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών.
- Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Ανω Λιοσίων.
- Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά - Νότου.
- Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ.
- Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Νοτιοανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης.
- Φράγμα Χαβρία.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος θα δημιουργηθούν πάνω από 32.000 θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών και περίπου 50.000 στον τομέα του περιβάλλοντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr