Μπορεί η διαδικασία αποκρατικοποίησης να μην προχωρά, μετά και τις καταγγελίες κατά του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας ότι η δικηγορική εταιρεία την οποία διατηρούσε, επιχείρησε να πριμοδοτήσει έναν εκ των δύο ενδιαφερόμενων επενδυτών, η εξυγίανση ωστόσο του αερομεταφορέα πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα.
Η αλλαγή σκυτάλης στην διοίκηση της εταιρείας, υπήρξε η αφορμή να επανέλθουν στο προσκήνιο οι δεσμεύσεις της κυπριακής κυβέρνησης για εξυγίανση της εταιρείας, όπως είχαν υποβληθεί στην ΕΕ τον Οκτώβριο του 2013 μέσω του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας. Σε άμεση εφαρμογή μπαίνουν οι απολύσεις, οι μειώσεις μισθών, η προσπάθεια πώλησης των μετοχών της Swissport και μία σειρά ακόμη εκκρεμοτήτων που έπρεπε ήδη να έχουν δρομολογηθεί.
Τι προβλέπει το σχέδιο αναδιάρθρωσης;
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε στην Κυπριακή Βουλή ο κ. Καλλής προβλέπεται άμεσα:
- Η μείωση των εργαζομένων από 550 που είναι σήμερα, σε 385. Πρόκειται δηλαδή άμεσα να προχωρήσει η διοίκηση σε απολύσεις επιπλέον 165 ατόμων.
- Η μείωση μισθών κατά 12%.
- Να λυθεί η εκκρεμότητα με τον μεγαλύτερο πιστωτή των Κυπριακών Αερογραμμών που είναι το Ταμείο Πρόνοιας των υπαλλήλων της, για το οποίο εγγυητής είναι το κράτος.
- Η πώληση του 20% της Swissport που κατέχουν οι Κυπριακές Αερογραμμές.
- Η πώληση όλων των περιουσιακών στοιχείων τα οποία είναι ανεξάρτητα της αεροπλοΐας, όπως το catering και το cargo.
- Δεν αποκλείεται επίσης η πώληση του μοναδικού ιδιόκτητου αεροσκάφους που θα οδηγήσει σε αλλαγές στο πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας. Πιθανή κρίνεται η περικοπή δρομολογίων ή ο περιορισμός συχνοτήτων σε ορισμένους προορισμούς.
Και άλλες απολύσεις;
Οπως αναφέρθηκε από τον νέο κ. Καλλή είναι πιθανό επόμενο κύμα απολύσεων στην εταιρεία, εάν κριθεί απαραίτητο.
«Αν προχωρήσουμε με όλα αυτά, θα είμαστε σε θέση να πάμε στην ΕΕ και να κάνουμε μια έντιμη διαπραγμάτευση ξανά μαζί τους. Το τι κάναμε και πού καταλήξαμε, με στόχο να ζητήσουμε κάποιο χρόνο για να επιβιώσουμε μακροπρόθεσμα, να φέρουμε κάποιον επενδυτή ο οποίος μαζί μας ή και χωρίς εμάς να συνεχίσει αυτήν την εταιρεία», υπέδειξε ο κ. Καλλής.
Λίγες οι πιθανότητες επιβίωσης
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας εφαρμόζεται με στόχο την βιωσιμότητά της, ωστόσο ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας Πόλυς Πολυβίου δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι οι νομικοί της ΕΕ θεωρούν τις πιθανότητες επιτυχίας του προγράμματος περιορισμένες. Δυσοίωνες ήταν οι τοποθετήσεις και του κ. Καλλή ο οποίος υποστήριξε ότι μπορεί η εταιρεία να περιορίζει τις ζημιές της και να αυξάνει την ρευστότητά της, ωστόσο δεν επαρκούν οι κινήσεις αυτές για την επιβίωση της εταιρείας. Την ίδια στιγμή μειώνονται οι κρατήσεις εισιτηρίων των Κυπριακών Αερογραμμών κυρίως λόγω της αρνητικής δημοσιότητας.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr