Πάντως το βασικό όπλο της Κρήτης είναι το ισχυρό Brand, αλλά και η ποιόττηα που εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση σε εξαγωγές ακόμα και σε μακρινές αγορές. Φέτος, πάντως, η παραγωγή φέτος θα είναι υπερδιπλάσια και σε άριστο επίπεδο ποιότητας ενώ και η τιμή κινείται ανοδικά. Αφού ξεκίνησε από τα 2,80 ευρώ τώρα κινείται στα 3 ευρώ κατά μέσο όρο. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα στην Ευρώπη με την μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγή μετά την Ιταλία και στην Ισπανία και αποτελεί σύμφωνα με στελέχη της τοπικής αγοράς επιτακτική ανάγκη να εκμεταλλευτεί η χώρα μας το γεγονός ότι 2015 η ελαιοπαραγωγή στις συγκεκριμένες ανταγωνίστριες χώρες θα είναι εμφανώς μειωμένη.
Μάλιστα σύμφωνα με το σύνδεσμο εξαγωγέων Κρήτης, είναι πλέον ορατό το ενδεχόμενο και εφικτός ταυτόχρονα στόχος το 30% του παραγώμενου προϊόντος να οδηγηθεί ως εξαγωγή τυποποιημένου ελαιολάδου.
Όπως αναφέρει σε δηλώσεις του στα Ρεθεμνιώτικα Νέα, ο πρόεδρος της ΟΑΣΝΗ, Γιώργος Τζωρτζάκης οι προσδοκίες μεγάλες και η εγχώρια παραγωγή ελαιολάδου αναμένεται να δώσει ώθηση στην τοπική οικονομία και το φιλί της ζωής σε παραγωγούς και εμπόρους έπειτα από μία καταστροφική χρονιά. «Θα είναι μία καλή περίοδος για τους ελαιοπαραγωγούς το 2015 και σε σχέση με τις τιμές και σε σχέση με την παραγωγή. Θα είναι μία καλή χρονιά αρκεί να την διαχειριστούμε με σωστό τρόπο και οργανωμένα. Θα πρέπει σιγά σιγά να καταλάβουν οι παραγωγοί ότι ο καθένας από μόνος του και χωρίς οργάνωση δεν μπορεί να πάει παρακάτω και να πετύχει κάτι καλό. Προτεραιότητα η οργάνωση και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να φτιάξουμε τους συνεταιρισμούς μας και τις ομάδες παραγωγών, ώστε τα προϊόντα που παράγουμε τα οποία είναι τα καλύτερα παγκοσμίως να έχουν και μία καλή τιμή. Να μπορεί και ο παραγωγός να ζήσει από αυτή την διαδικασία. Η τιμή αυτή την στιγμή είναι περίπου στα 3 ευρώ ωστόσο σ άλλες περιοχές της Ελλάδας η τιμή είναι σε πολύ μεγαλύτερα επίπεδα. Με μία καλή διαχείριση από τους παραγωγούς, από τις συνεταιριστικές οργανώσεις και τους εμπόρους η χρόνια θα είναι από τις καλύτερες των τελευταίων ετών. Ο κάθε παραγωγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός προκειμένου να υπάρχει ζήτηση στην αγορά χωρίς όμως να υπάρχει και μεγάλη διάθεση», τονίζει στην εφημερίδα ο κ. Τζωρτζάκης.
«Οι πραγματικοί μας στόχοι είναι να ξεπεράσουμε το 30% από την συνολική μας παραγωγή ως εξαγωγή τυποποιημένου ελαιολάδου. Σίγουρα θα υπάρξει αύξηση αν αναλογιστεί κανείς ότι πέρυσι ήταν μία πολύ κακή χρονιά για την παραγωγή ελαιολάδου. Δυστυχώς για τους ανταγωνιστές μας και ευτυχώς για εμάς, καθώς για την Κρήτη είναι μία ιδιαίτερα καλή περίοδος σε αντίθεση με τους Ισπανούς και με τους Ιταλούς. Θετικό είναι το γεγονός ότι τα νούμερα στην αγορά της Κίνας αυξάνονται και στις Αραβικές χώρες θα υπάρξει ενδιαφέρον για κατανάλωση ελαιολάδου. Στηριζόμαστε και σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναφέρομαι στην Γερμανία, η οποία αγοράζει προϊόντα κρητικά άριστης ποιότητας. Το να είναι εμφανώς στο μπουκάλι και στην συσκευασία η λέξη Κρήτη πιστεύω ότι δίνει μία επιπλέον αναγνωρισιμότητα τουλάχιστον σε επίπεδο ευρωπαϊκών χωρών. Πρέπει οι παραγωγοί μας να καταλάβουν ότι θα πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα και στον τρόπο που ποτίζουν και στον τρόπο που κόβουν, καθώς υπάρχουν νέοι τρόποι μέσω των οποίων το δένδρο ξεκουράζεται», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης Αλκιβιάδης Καλαμπόκης.
«Οι εξαγωγές θα πάνε πάρα πολύ καλά το 2015 όσο αφορά το ελαιόλαδο. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σεβαστούμε το προϊόν το οποίο παράγουμε. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι φέτος θα είναι η χρονιά του ελαιολάδου», υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΕΑΣΗ Ανδρέας Στρατάκης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr