Και τούτο διότι μπορεί το κράτος να γλυτώνει δαπάνες κίνησης όπως για παράδειγμα από το στρατό το ναυτικό και την αστυνομία, από την άλλη όμως χάνει έσοδα από τον ΦΠΑ, υπό την προϋπόθεση βέβαια πως η υποχώρηση της τιμής της πρώτης ύλης θα αντικατοπτριστεί και στις τιμές λιανικής των καυσίμων.
Επισημαίνεται δε πως στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2015 οι προβλέψεις που εξαρτώνται από το κόστος πετρελαίου έχουν υπολογιστεί με τιμή στα 99,62 δολάρια το βαρέλι, όταν ήδη η τιμή έχει κατρακυλήσει κάτω από τα 70 δολάρια ή αλλιώς 30% και οι εκτιμήσεις μιλούν ακόμη και για 50 δολάρια.
Αν ληφθεί υπόψη πως η Ελλάδα εισάγει σε ετήσια βάση πετρέλαιο αξίας 10 δισ. ευρώ περίπου-βάση του μέσου όρου πριν το ξεκίνημα της πτώσης-γίνεται εύκολα αντιληπτό πως από την μια μεριά υπάρχει σημαντικό όφελος και από την άλλη πως η επίδραση στα έσοδα του ΦΠΑ μόνο αμελητέα δεν είναι.
Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χρονική συγκύρια όπου η τρόικα μετρά ακόμη και το «πενηνταράκι», εμμένοντας στην θέση της ότι ο προϋπολογισμός της επόμενης χρονιάς είναι ελλειμματικός.
Ανάλογα ερωτήματα δε εγείρονται και όσον αφορά τους δυο εισηγμένους ενεργειακούς ομίλους, τα Ελληνικά Πετρέλαια και την Motor Oil.
Αναλυτικότερα η μείωση της τιμής του αργού έχει μεγάλο αντίκτυπο στην αξία των στρατηγικών αποθεμάτων που υποχρεωτικά διατηρούν τα Ελληνικά διυλιστήρια και κατά συνέπεια θα πλήξει τους ισολογισμούς τους.
Ενώ το αντιστάθμισμα από την άνοδο του δολαρίου έναντι του ευρώ που από το 1,39 διαμορφώνεται σήμερα στο 1,24 είναι μεν την τάξεως του 12%, ωστόσο η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου από τα 120 δολ. το βαρέλι στα 70 δολ. είναι 70%.
Αντώνης Τάντουλος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr