Στο 10μηνο του έτους έχει σημειώσει αύξηση ρεκόρ της επιβατικής κίνησης, η πορεία της οποίας ξεκίνησε να ανακάμπτει τον περασμένο Απρίλιο οπότε και εκτοξεύθηκε κατά 27,9%. Θετική πορεία, αν και όχι τόσο εντυπωσιακή εμφανίζουν και τα στοιχεία κίνησης αεροσκαφών η οποία από τον Ιούνιο (11,7%) άρχισε να καταγράφει ανοδική πορεία, παρά το γεγονός ότι η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο.
Το γεγονός αποδίδεται στο ότι η αύξηση των επιβατών δεν συνεπάγεται αυτομάτως περισσότερα αεροσκάφη, αλλά μεγαλύτερη χωρητικότητα στα υφιστάμενα και αυξημένες πληρότητες.
Ωστόσο η ιδιαίτερα θετική πορεία που καταγράφηκε σε επιβατικό επίπεδο δεν φαίνεται να παρατηρείται και στην εμπορευματική κίνηση του ΔΑΑ. Τα διαθέσιμα στοιχεία εξέλιξης εμπορευματικής κίνησης αφορούν στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2014 και καταδεικνύουν αύξηση μόλις 2,5%.
Γιατί αυξάνεται μόνο η εισαγωγή ταχυδρομικού φορτίου;
Το φορτίο ταχυδρομείου, που περιλαμβάνεται στο συνολικό εμπόρευμα, κατέγραψε μείωση 1,3% το 8μηνο του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 με την εξαγωγή μάλιστα να καταγράφει μείωση της τάξης του 7%, έναντι αύξησης 3,6% που εμφάνισε η εισαγωγή ταχυδρομικού φορτίου.
Η μείωση της διακίνηση του ταχυδρομικού φορτίου αποδίδεται κυρίως στην συνολική πτώση της ταχυδρομικής κίνησης. Η εισαγωγή ταχυδρομικού φορτίου ενισχύεται κυρίως λόγω αγορών μέσω διαδικτύου, σε αντίθεση με την εξαγωγή του που εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Στροφή προς εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης για τα εμπορεύματα
Όσον αφορά στο καθαρό φορτίο (cargo) ενισχύθηκε κατά 3% στο 8μηνο του 2014, με την εισαγωγή του να καταγράφει μεγαλύτερη αύξηση (3,5%) σε σχέση με την εξαγωγή (2,6%).
Η εξέλιξη του φορτίου που εμφανίζει μεν αύξηση, ωστόσο περιορισμένη, έχει να κάνει με την ευρύτερη εικόνα της οικονομίας που επηρεάζει την συνολική διακίνηση προϊόντων. Παράλληλα το υψηλό κόστος της αεροπορικής διακίνησης φορτίου μετατρέπει πλέον την από αέρος μεταφορά αγαθών σε ασύμφορη λύση.
Πρόκειται για μια συνολική συζήτηση που έχει ανοίξει στον κλάδο των logistics και κάνει λόγο για αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων, μεταφοράς φορτίου, όπως είναι οι συνδυασμένες μεταφορές στις οποίες μπορεί να συμμετέχουν φορτηγά, τρένα ή/και πλοία, με στόχο πάντα την εξοικονόμηση κόστους.
Δείτε εδώ αναλυτικά τον πίνακα
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr