Ωστόσο, το ΓΛΚ επισημαίνει ότι θα υπάρξουν και οφέλη, όπως αύξηση των εσόδων των Ταμείων και των φόρων που εισπράττει το κράτος, τα οποία όμως δεν μπορεί να μετρήσει γιατί εξαρτώνται από σειρά παραγόντων.
Πολύ μικρότερη είναι η επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό, που θα προκαλούσε η αποκατάσταση μόνο του κατώτατου μισθού, με τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ να επιβαρύνεται με 202 εκατ. ευρώ περίπου, όπως προκύπτει από την κοστολόγηση από το ΓΛΚ σχετικής πρότασης νόμου που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ειδικότερα για την πρόταση νόμου του ΚΚΕ το ΓΛΚ, υπολόγισε ότι θα χρειαστεί ετήσια δαπάνη 3.143.600.000 ευρώ περίπου, για την επαναχορήγηση των επιδομάτων εορτών και άδειας στους συνταξιούχους όλων των φορέων κύριας ασφάλισης, καθώς και στους εν ενεργεία υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των άλλων ΝΠΔΔ.
Αναφορικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που ορίζουν την αύξηση του κατώτατου μηνιαίου μισθού, τα άμεσα οικονομικά αποτελέσματα, και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των απασχολουμένων και των επιδοτούμενων ανέργων παραμένει σταθερός, η εκτίμηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είναι πως θα υπάρξει:
Ετήσια επιβάρυνση του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, από την αύξηση του καταβαλλόμενου επιδόματος ανεργίας, με 202.000.000 ευρώ περίπου (το βασικό ποσό του επιδόματος ανεργίας θα αναπροσαρμοστεί από τα 360 στα 460 ευρώ περίπου).
- Ετήσια αύξηση των εσόδων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (κατά βάση ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), από τον υπολογισμό των καταβαλλόμενων εισφορών σε υψηλότερη βάση.
- Ετήσια αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, από άμεσους και έμμεσους φόρους, λόγω της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.
Σε περίπτωση, όμως, μείωσης του αριθμού των απασχολουμένων, επισημαίνει το ΓΛΚ, θα επέλθει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού (καταβολή επιδομάτων ανεργίας, μείωσης άμεσων και έμμεσων φόρων), καθώς και απώλεια εσόδων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπολόγισε και τα οικονομικά αποτελέσματα που θα επέφερε τυχόν υπερψήφιση της πρότασης νόμου του ΣΥΡΙΖΑ «για την αποκατάσταση του κατώτατου».
Όπως εκτιμά με τις προτεινόμενες διατάξεις και με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των απασχολουμένων και των επιδοτούμενων ανέργων παραμένει σταθερός, οι άμεσες οικονομικές συνέπειες είναι:
Ετήσια επιβάρυνση του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, από την αύξηση του καταβαλλόμενου επιδόματος ανεργίας, με 202.000.000 ευρώ περίπου (το βασικό ποσό του επιδόματος ανεργίας θα αναπροσαρμοστεί από τα 360 ευρώ στα 460 ευρώ περίπου).
Ετήσια αύξηση των εσόδων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης (κατά βάση ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), από τον υπολογισμό των καταβαλλόμενων εισφορών σε υψηλότερη βάση.
Ετήσια αύξηση εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, από άμεσους και έμμεσους φόρους, λόγω της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης.
Και σε αυτή την έκθεση το ΓΛΚ επισημαίνει ότι «Σε περίπτωση όμως, μείωσης του αριθμού των απασχολουμένων θα επέλθει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού (καταβολή επιδομάτων ανεργίας, μείωση άμεσων και έμμεσων φόρων), καθώς και απώλεια εσόδων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Το οικονομικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να προσδιοριστεί, ούτε να εκτιμηθεί, διότι συναρτάται με τη συμπεριφορά των εργοδοτών κατά την αντιμετώπιση των παραπάνω μέτρων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr