Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το 3% του συνολικού πληθυσμού της χώρας έχει πραγματοποιήσει αγορές τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα βασικά συμπεράσματα της οποίας θα παρουσιασθούν σήμερα σε συνέδριο για τις καταναλωτικές τάσεις στην Ελλάδα, στη χώρα μας διακρίνονται τέσσερις «φυλές» που πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα, φανατικοί των ηλεκτρονικών αγορών και κυνηγοί προσφορών και εκπτώσεων. Το κοινό χαρακτηριστικό των παραπάνω, σύμφωνα με την έρευνα, είναι ότι μένουν πολύ χρόνο στο σπίτι και ότι τους κινητοποιεί η ανάγκη και όχι η επιθυμία.
Τα προϊόντα που κυρίως αγοράζουν οι καταναλωτές κατά φθίνουσα σειρά μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, είναι τα εξής: προϊόντα προσωπικής υγιεινής (25%), απορρυπαντικά (17,4%), καθαριστικά για το σπίτι (16,1%), χυμοί-αναψυκτικά-καφέδες (15,6%), είδη για κατοικίδια (14,4%), βρεφικά προϊόντα (14,4%), είδη σπιτιού (13,1%), συσκευασμένα τρόφιμα (12,6%), χαρτικά (11,1%), αλκοολούχα ποτά (10,3%), προϊόντα αρτοποιίας (8,3%), κατεψυγμένα προϊόντα (7,6%), κρέας ή ψάρι (5,5%), γαλακτοκομικά (5,5%) και φρούτα και λαχανικά (4,8%).
Σε άλλες αγορές τα μερίδια των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι υψηλότερα και διαμορφώνονται σε 4,4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξησή τους σε 8,3% το 2019, 3% στη Νότια Κορέα, 2% στην Ιαπωνία, ενώ στις ΗΠΑ, στη Γαλλία και στη Γερμανία διαμορφώνεται σε επίπεδα κάτω του 2%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr