Σύμφωνα με τον Νικολαΐδη Αλέξη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, η μείωση ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το 2011, όταν και είχε σημειωθεί υποχώρηση κατά 9%.
Σε σχέση με το επίπεδο του 2010, η αγορά λιανικής έχει υποστεί απώλεια περίπου 230 εκατ. ευρώ, μέγεθος που μεταφράζεται σε μείωση 22%.
Σε αυτή την πτωτική αγορά, παρατηρείται στροφή με-γάλου μέρους των καταναλωτών από τα ακριβότερα στα φθηνότερα προϊόντα.
Το μεγαλύτερο μέρος την πτώσης των λιανικών πωλή-σεων προέρχεται από τα προϊόντα μαλλιών και τα είδη περιποίησης προσώπου και σώματος.
Η υποχώρηση των προηγούμενων ετών επιβεβαιώνεται και από τη φθίνουσα πορεία του δείκτη κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ για τα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών. Το 2013 ο εν λόγω δείκτης σημείωσε περαιτέρω επιτάχυνση του ρυθμού πτώσης του σε 15,4%, μειούμενος για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.
Ωστόσο, τους πρώτους 7 μήνες του 2014 η αγορά καλ-λυντικών εμφανίζει ενδείξεις σταθερότητας, καθώς ο δείκτης σημείωσε μικρή άνοδο 1,4% σε ετήσια βάση. Η μικρή αυτή ανάκαμψη οφείλεται στη σταθεροποίηση των οικονομικών συνθηκών της χώρας, όμως το λιανικό εμπόριο βρίσκεται ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο ανόδου, ώστε να γίνεται λόγος για οριστική έξοδο από την ύφεση των προηγούμενων ετών.
Η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τις επιχειρή-σεις στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώ-σεων, ιδίως στα επώνυμα προϊόντα. Επίσης, αρκετές επιχειρήσεις προχωρούν σε αναδιοργάνωση των δι-κτύων τους και μείωση του αριθμού των καταστημάτων, καθώς αρκετά σημεία πώλησης εμφανίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας, όντας πλέον ζημιογόνα.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η μικρή άνοδος του κύκλου εργασιών στην αγορά καλλυντικών το πρώτο επτάμηνο του 2014 δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά, ωστόσο η έξοδος από την ύφεση αναμένεται να είναι βραδεία λόγω της αρκετά μεγάλης υποχώρησης που προηγήθηκε».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr