Ο τζίρος που γίνεται στην Ελλάδα όσον αφορά τις τσίχλες και τις καραμέλες είναι της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμούν και παράγοντες της αγοράς, με τις πρώτες να αποφέρουν περί τα 80 εκατ. ευρώ και τις δεύτερες τα υπόλοιπα 40 εκατ. ευρώ.
Το βασικότερο δε κανάλι διανομής τους παραμένουν τα περίπτερα σε ποσοστό έως και 60%, ενώ οι υπόλοιπες πωλήσεις διενεργούνται στις υπεραγορές, κατά βάση σούπερ μάρκετ. Κάτι που δεν ισχύει στο εξωτερικό, με τα δεύτερα να πραγματοποιούν την πλειονότητα των πωλήσεών τους.
Εξίσου θεαματικό είναι ότι παρά την κρίση, η συγκεκριμένη αγορά που συγκαταλέγεται στις αυθόρμητες, τα χρόνια του μνημονίου όχι μόνο διατήρησε τα μεγέθη της αλλά και τα αύξησε, καθώς όπως λένε επιχειρηματίες για τους περισσότερους καταναλωτές κυρίως οι τσίχλες και λιγότερο οι καραμέλες λειτουργούν και αγχολυτικά.
Η ελληνική επιχειρηματική παρουσία μολονότι υπάρχει στην αγορά -μια τέτοια σημαντική παρουσία είναι η Ενωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου- συγκριτικά με τις πολυεθνικές που εμπορεύονται τα προϊόντα τους στην Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά. Κάτι που δεν ισχύει, όσον αφορά τις καραμέλες, όπου Ελληνες παίκτες με βασικότερους την ΙΟΝ και τον Λάβδα να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις τους ξένους.
Και ποιο το λουκέτο;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr