Με σύνθημα «Κατάγγειλε τη διαφθορά από το κινητό σου!», η «Διεθνής Διαφάνεια» προτρέπει τους πολίτες που έχουν πέσει θύματα διαφθοράς να κατεβάσουν δωρεάν στο τηλέφωνό τους τη νέα εφαρμογή και μέσω αυτής να καταγγείλουν με τέσσερα απλά βήματα το περιστατικό το οποίο έχουν αντιμετωπίσει.
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης καλείται να απαντήσει σε ένα κουίζ ερωτήσεων για να διαπιστώσει εάν το περιστατικό που τον απασχολεί σχετίζεται ή όχι με διαφθορά. Στη συνέχεια τού ζητείται να καταγράψει περιληπτικά το περιστατικό και κάποιο στοιχείο επικοινωνίας του. Τέλος, πατώντας το πεδίο «Αποστολή» η Υπηρεσία λαμβάνει την καταγγελία του.
Στη συνέχεια, η Διεθνής Διαφάνεια υποδέχεται τη γραπτή καταγγελία και αφού εξετάσει την κάθε περίπτωση μεμονωμένα, επικοινωνεί με τον πολίτη παρέχοντάς του σαφείς πληροφορίες και καθοδήγηση για το πώς και που να απευθυνθεί. Ταυτόχρονα, είναι εκεί για να παρακολουθήσει και να ασκήσει πιέσεις για την έκβαση της υπόθεσης.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κινητά με λειτουργικό Ios ή Android. «Συμπεριλάβαμε ένα εύχρηστο και σύγχρονο εργαλείο, όπως είναι μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, το οποίο όλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν, στην προσπάθειά μας να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερους πολίτες στη χώρα μας να αναμετρηθούν με τη διαφθορά και να λάβουν ενεργό δράση για την καταπολέμησή της», υπογραμμίζει η υπεύθυνη επικοινωνίας της «Διεθνούς Διαφάνειας- Ελλάς», Σοφία Ιωάννου.
«Προσεγγίζουμε με αυτό τον τρόπο νεότερες ηλικίες, ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με την καθημερινή χρήση της τεχνολογίας στη ζωή τους. Όμως εδώ δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι ή μια απλή υπηρεσία. Είναι μία συνειδητή επιλογή του πολίτη να καταγγείλει τη διαφθορά στην καθημερινότητά του, τη στιγμή ακριβώς που αυτή συμβαίνει μπροστά στα μάτια του, οπουδήποτε», προσθέτει η ίδια.
Ένας χρόνος λειτουργίας της υπηρεσίας «Διαφάνεια Τώρα!»
Τον Σεπτέμβριο του 2013 η ΜΚΟ «Διεθνής Διαφάνεια- Ελλάς» δημιούργησε την Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!», με σκοπό την υποδοχή καταγγελιών που αφορούν σε υποθέσεις διαφθοράς.
Ένα χρόνο μετά, η Υπηρεσία έχει καταγράψει περισσότερες από 600 αναφορές πολιτών, μέσω της γραμμής υποστήριξης 10190, μέσω της ιστοσελίδας http://www.transparency.gr/diafaneiatora/ και μέσω του φαξ 210-7224947.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ιωάννου, οι καταγγελίες αφορούν κυρίως σε υποθέσεις φοροδιαφυγής (μη έκδοση αποδείξεων), σε απάτες στον τομέα της Υγείας (παράνομες συντάξεις και φακελάκια), σε ανασφάλιστη εργασία και σε αδιαφανείς διαδικασίες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (προμήθειες και προσλήψεις).
Νομική ομάδα και εκπαιδευμένοι εθελοντές της Υπηρεσίας «Διαφάνεια Τώρα!» παρέχουν ενημέρωση και καθοδήγηση σε θύματα και μάρτυρες διαφθοράς και παρεμβαίνουν όπου χρειαστεί για να ασκήσουν πίεση στην επίλυση της υπόθεσης.
Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση καταγγελλόμενων κακοτεχνιών στις εργασίες αναστήλωσης του ιστορικού ναού Παναγίας Χιλιαδού στην Εύβοια, την οποία δημοσιοποίησε η «Διεθνής Διαφάνεια- Ελλάς» τον περασμένο Μάιο. Στην υπόθεση αυτή υπάλληλος της 23ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ανέφερε στην Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» ότι κλήθηκε να απολογηθεί τρεις φορές, επειδή τόλμησε να καταγγείλει φαινόμενα που σχετίζονται με την εκτέλεση της σχετικής εργολαβίας.
Για τον ένα χρόνο λειτουργίας της Υπηρεσίας, η ΜΚΟ «Διεθνής Διαφάνεια- Ελλάς» ετοιμάζει εκδήλωση ενημέρωσης του κοινού στις 18 Οκτωβρίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr