Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πρόκειται για τις μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και έχουν ως στόχο την αναβάθμιση του δημοσίου, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, τη διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας και την ενίσχυση, την αξιοποίηση και ορθολογική διαχείριση του έμψυχου δυναμικού.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις ακόλουθες μεταρρυθμίσεις:
1). Εντός του φθινοπώρου συνολικά 16 υπουργεία θα λειτουργούν με βάση νέα, σύγχρονα και λειτουργικά οργανογράμματα, καθώς ολοκληρώθηκε η σύνταξη των Προεδρικών Διαταγμάτων με τους νέους οργανισμούς των υπουργείων και που σύντομα θα δημοσιευθούν. Η κατάρτιση των νέων οργανισμών βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης, που συνοδεύονται από περιγράμματα αποστολής και θέσεων, καθώς και από σχέδια στελέχωσης, που έχουν εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης.
Επιτυγχάνεται έτσι ο εξορθολογισμός του Δημοσίου, που πλέον αποκτά μια ενιαία συνεκτική δομή. Οι μειώσεις δομών αγγίζουν το 40%.
2). Η προώθηση της δεύτερης φάσης υλοποίησης για τη μείωση διοικητικών βαρών και απλούστευση διαδικασιών, μετά την πρόσφατη ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία των πρώτων συστάσεων της στρατηγικής συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ, που έχουν ως στόχο την οικονομική και διοικητική ελάφρυνση των επιχειρήσεων και της διοίκησης σε επιλεγμένους τομείς της οικονομίας. Το υπουργείο, πλέον προχωρά στον συντονισμό και στην εποπτεία της δεύτερης φάσης υλοποίησης του έργου, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την έκδοση δευτερεύουσας νομοθεσίας και την εκπόνηση οδικών χαρτών δράσεων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα, η έκδοση απόφασης της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων για την υιοθέτηση απλοποιημένης φόρμας ΦΠΑ, η αξιολόγηση και κατάταξη των μεταποιητικών δραστηριοτήτων και η έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων για τις τηλεπικοινωνίες.
3). Το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων στο δημόσιο, σύμφωνα με τον νόμο 4275/2014. Καταργήθηκε η στείρα μοριοδότηση μόνο των «στατικών» χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κλπ), που αποτελούσε το κύριο και σχεδόν αποκλειστικό κριτήριο για την επιλογή προϊσταμένων. Ενεργοποιούνται οι γραπτές εξετάσεις και οι δομημένες συνεντεύξεις. Εντός του φθινοπώρου -με βάση τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων- θα επιλεγούν οι πρώτοι γενικοί διευθυντές με το καινούργιο σύστημα.
4). Σχεδιάζεται ένα νέο, καινοτόμο σύστημα κινητικότητας δημοσίων υπαλλήλων, αποσυνδεδεμένο από ενδεχόμενη απόλυση. Δημιουργείται με άλλα λόγια, μια εσωτερική αγορά εργασίας, με αξιοκρατικά κριτήρια. Στόχος είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, με το «πάντρεμα» των προσόντων και δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων με τις ανάγκες της δημόσιας διοίκησης. Άμεσα ολοκληρώνεται η καταγραφή όλων των διάσπαρτων διατάξεων για τις αποσπάσεις και μετατάξεις στο Δημόσιο, που θα καταργηθούν ή θα ενοποιηθούν. Ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας θα αρχίσει να εφαρμόζεται το 2015.
5). Αναβαθμίζονται και ενισχύονται τα ελεγκτικά σώματα. Η απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης επιταχύνεται. Ο έλεγχος όλων των πιστοποιητικών όλων των δημοσίων υπαλλήλων, για πρώτη φορά στο Δημόσιο, συνεχίζεται και εντείνεται. Θεσμοθετούνται μονάδες εσωτερικού ελέγχου σε όλα τα υπουργεία. Το ΑΣΕΠ, σε συνεργασία με επιθεωρητές και ανώτερα στελέχη του Δημοσίου, ξεκινούν τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή έργου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις της μετατροπής, αυτοδίκαια θα λύεται η σχέση εργασίας με απόφαση του ΑΣΕΠ.
6). Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για το Σχέδιο Δράσης της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και σύντομα θα τεθεί προς έγκριση στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης. Το Σχέδιο Δράσης ενσωματώνει τις βασικές δεσμευτικές αρχές της Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, όπως η επίτευξη της διαλειτουργικότητας των συστημάτων και της επικοινωνίας των βασικών δημόσιων μητρώων, η εξοικονόμηση πόρων, η επαναχρησιμοποίηση των υποδομών, τα ανοιχτά δημόσια δεδομένα, η ασφάλεια και η προσβασιμότητα. Παράλληλα, προχωρά η καταγραφή της ψηφιακής υποδομής ολόκληρου του δημόσιου τομέα («ψηφιακό αποθετήριο»): μητρώα, ηλεκτρονικές υπηρεσίες, λογισμικό, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, κλπ.
Τέλος, όσον αφορά το ζήτημα των 6.500 απολύσεων υπαλλήλων μέχρι το τέλος του έτους, που απομένουν για να συμπληρωθεί ο αριθμός των 15.000
απολύσεων (αποτελεί δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης), ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επαναλάβει στους εκπροσώπους των δανειστών της χώρας ότι αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί κυρίως από την επιτάχυνση της πειθαρχικής δικαιοσύνης και από τον έλεγχο των συμβάσεων που μετατράπηκαν παρανόμως σε αορίστου χρόνου.
Επιπλέον, θα υπάρξουν απολύσεις από τους υπαλλήλους που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ενώ παραμένει προς διαπραγμάτευση με την τρόικα η προσμέτρηση των υπαλλήλων που παραμένουν στη θέση τους με προσωρινές διαταγές και θα αποχωρήσουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr