Κατώτερη των προσδοκιών ήταν η συμμετοχή των ενδιαφερόμενων στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την δημιουργία και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς τελικά προσήλθαν μόλις έξι εταιρείες, παρότι η συμμετοχή δεν είχε δεσμευτικό χαρακτήρα και οι φήμες έκαναν λόγο για περισσότερες από 30 εταιρείες να έχουν παραλάβει το φάκελο με τα στοιχεία. Συγκεκριμένα ο διαγωνισμός, που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ, συγκέντρωσε μη δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες: Cosco, Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.
Η συμμετοχή που ξεχωρίζει είναι,αναμφίβολα , αυτή της Cosco, η οποία, μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, εκμεταλλευόμενη την αύξηση των φορτίων της, αλλά και την απευθείας σύνδεση του Θριάσιου εμπορευματικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ήδη η κινεζική εταιρεία έχει ξεκινήσει συνέργιες με την TΡΑΙΝΟΣΕ).
Υπενθυμίζεται ότι, μετά την επίτευξη του φιλικού διακανονισμού με τον ΟΛΠ για την επέκταση του δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, η Cosco θα μπορεί να διαχειρίζεται έως 6,2 εκατ. TEUS ετησίως και έως 7,2 εκατ., εάν πλειοδοτήσει για το 67% του ΟΛΠ (ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση των δεσμευτικών προσφορών). Μονάχα το 2013, η κινεζική εταιρεία διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες, οι Goldair, Foodlink και MedLog προέρχονται από τον κλάδο των logistics, έχοντας εμπειρία σε υπηρεσίες αποθήκευσης, ενώ η Eurobank Properties στον τομέα των ακινήτων και η Redeplan σε υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).
Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr