Το οποίο ανάλογα με την εταιρεία κυμαίνεται από 5% έως 15%. Υπενθυμίζεται ότι σε πρόσφατο άρθρο μας είχαμε αναφέρει ότι το συγκεκριμένο κόστος είναι ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα που βαραίνει τις γαλακτοβιομηχανίες, όπως και το κόστος διανομής. Το τελευταίο μπορεί να φθάσει και το 20% επί του συνολικού κόστους για τις γαλακτοβιομηχανίες που βρίσκονται στη Βόρειο Ελλάδα.
Σύμφωνα λοιπόν με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η πίεση των γαλακτοβιομηχανιών για τη μη παραλαβή των προϊόντων που έχουν λήξει ή οδεύουν προς τα εκεί δεν είναι απέναντι στις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, καθώς δεν έχουν τέτοια δύναμη που να μπορούν να τους επιβληθούν. Η πίεσή τους είναι προς τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, που κατά κύριο λόγο είναι τα mini market, τα αρτοποιία, τα περίπτερα κ.λπ.
Σε αυτά τα σημεία, όπως ακούγεται οι γαλακτοβιομηχανίες τους προτείνουν να τα κρατήσουν και να τα πουλήσουν, για παράδειγμα ως ζωοτροφή βγάζοντας ένα επιπλέον κέρδος. Κάποια mini market φημολογείται ότι δείχνουν διατεθειμένοι να αναλάβουν το κόστος διανομής τους υπό τον όρο να αυξηθεί το ποσοστό της έκπτωσης που τους παρέχουν οι γαλακτοβιομηχανίες και το οποίο όπως ακούγεται είναι διψήφιο ποσοστό.
Το θέμα είναι ότι στο σύνολο της η γαλακτοβιομηχανία βρίσκεται σε άσχημη καμπή, καθώς από το 2009 μέχρι και σήμερα γράφει μείωση πωλήσεων, ενώ την ίδια στιγμή για τις περισσότερες τα κέρδη έχουν εξανεμιστεί ή μειωθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία οι πωλήσεις στο γάλα το 2013 μειώθηκαν περαιτέρω κατά 4% περίπου φθάνοντας τα 301 εκατ. ευρώ (από 314 εκατ. ευρώ), στο γιαούρτι περιορίστηκαν κατά 0,2% στα 160 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή οι απώλειες στο συσκευασμένο τυρί έφθασαν το 2,5% για να κλείσουν στα 123 εκατ. ευρώ.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr