Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Το ύψος αυτών των προτάσεων καλύπτει πλήρως τις προσδοκίες του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών όπως ανέφερε ο κ. Αλογοσκούφης σε ομιλία του στο 7ο Ετήσιο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο για τις Συμπράξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα.
Μέχρι στιγμής η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ έχει «ανάψει» το «πράσινο φως» σε οκτώ έργα ύψους 800 εκατ. ευρώ που αφορούν στους τομείς της Παιδείας, της στέγασης των δημοσίων υπηρεσιών, της Δικαιοσύνης και του συνεδριακού τουρισμού, ενώ αναμένεται η έγκριση έργων στον χώρο της Υγείας, των λιμενικών υποδομών και των αθλητικών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας η αξία των ΣΔΙΤ στην Ευρώπη έχει ήδη φθάσει στα 100 δισ. ευρώ, στοιχείο που αποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη μέθοδος αποκτά μεγάλη δυναμική.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, οι Συμπράξεις δεν είναι κάτι το εντελώς νέο. Τρία μεγάλα έργα υποδομής στις μεταφορές έγιναν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτες: Η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και το Αεροδρόμιο Αθηνών.
Ωστόσο, οι Συμπράξεις δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως κατά το παρελθόν, καθώς δεν εφαρμόσθηκαν σε μικρά ή μεσαία έργα, εξαιτίας της απουσίας του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου. Μετά από μια μεγάλη περίοδο διαβουλεύσεων, η Βουλή ψήφισε τον Σεπτέμβριο του 2005 το Νόμο-Πλαίσιο για τις ΣΔΙΤ και έτσι τέθηκε η βάση για την υλοποίησή τους.
Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του νόμου είναι:
1.Η κατάργηση της υποχρέωσης επικύρωσης από τη Βουλή των Συμπράξεων που εμπίπτουν στο Νόμο.
2.Η δυνατότητα για την εφαρμογή πιο σύγχρονων και ευέλικτων μορφών συμπράξεων, όπως για παράδειγμα συμπράξεις που βασίζονται στις πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή σε πληρωμές από το Δημόσιο προς τον ιδιώτη σε ετήσιες δόσειςκαθ όλη την διάρκεια της σχετικής σύμβασης.
3.Η ίδρυση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ που είναι υπεύθυνη για την έγκριση των έργων και της Ειδικής Γραμματείας ΣΔΙΤ που δημιουργήθηκε με βάση τα πρότυπα που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και η οποία είναι υπεύθυνη για την προώθηση και την παρακολούθηση των έργων.