"Έχουμε να κάνουμε με σύγκρουση από δύο πολιτικές, οι οποίες -καμία φορά- δεν επιτρέπουν στο αυτονόητο να γίνει κατανοητό. Το θέμα, όμως, δεν είναι τι θέλει η τρόικα, ή τι θέλει το υπουργείο, ή τι θέλει η κυβέρνηση. Οι επιχειρήσεις έχουν πολύ περιορισμένη ρευστότητα. Οτιδήποτε από αυτή τη ρευστότητα μπορέσει να πάρει το Δημόσιο, το οποίο έχει ανάγκη χρημάτων, είναι άριστο. Κατά συνέπεια, με την απλή λογική, ουδείς έχει ή θα πρέπει να έχει αντίρρηση στη λογική των δόσεων", δήλωσε ο υπουργός.
"Βεβαίως, καταλαβαίνω ένα επιχείρημα που λέει κάποιος άλλος επιχειρηματίας που καταβάλλει όλο το ποσό, ότι έτσι μεταφέρεται λάθος μήνυμα στην αγορά, ότι νοθεύεις τον ανταγωνισμό. Αλλά εάν εφαρμόσουμε το μοντέλο στην κατάσταση της ελληνικής Οικονομίας που πάσχει πάρα πολύ, κυρίως από έλλειψη ρευστότητας, είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε στη λογική του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού δόσεων, του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού ρυθμίσεων. Αλλιώς, το Δημόσιο απλά δεν θα μπορέσει να πάρει αυτά τα χρήματα, τα οποία του είναι απαραίτητα για να επιβιώσει. Άρα, αυτή είναι η γραμμή συζήτησης και με την τρόικα και με οποιονδήποτε έχει την κοινή λογική", πρόσθεσε ο κ. Δένδιας.
Ο ίδιος υπογράμμισε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι η μεταφορά ρευστότητας στην αγορά, είτε μέσα από τη συνεχή πίεση προς το τραπεζικό σύστημα, είτε από χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία δημιουργεί το υπουργείο μέσω του ΕΤΕΑΝ, ώστε να μπορούν κυρίως οι μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να αναζητήσουν την "αιμοδοσία" που τους λείπει για να γυρίσουν σε θετικό πρόσημο.
Σε ερώτηση για τις δράσεις του υπουργείου σχετικά με την πάταξη των καρτέλ και των εναρμονισμένων πρακτικών, ο υπουργός σχολίασε ότι παρ' όλες τις προσπάθειες της Επιτροπής Ανταγωνισμού, "υπάρχει ένα τεράστιο κομμάτι της αγοράς, το οποίο πίσω από τη μη εξοικείωση του δικού μας συστήματος με τα καρτέλ, αφήνει τον Έλληνα καταναλωτή στο έλεος της κερδοσκοπίας". Σημείωσε, δε, τη σημασία της συνεργασίας τόσο του κράτους με την ανεξάρτητη Αρχή (η οποία -όπως επισήμανε- εποπτεύεται από τον κ. Γιακουμάτο) για τη βελτίωση του ρόλου της στην αγορά, όσο και τη σημασία της ίδιας της επιχειρηματικότητας -και ιδίως οι μεγάλες επιχειρήσεις- να σεβαστούν τον καταναλωτή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr