Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Κλοπή που αφορά ως επί το πλείστον τις συσκευασίες και συγκεκριμένο το βάρος που έχουν αυτές αλλά και "πειραγμένες" ακόμη ζυγαριές.
Στο πλαίσιο αυτό καθορίζονται μέγιστα βάρη στο χαρτί ή το πλαστικό περιτυλίγματος και τις σακούλες που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία προϊόντων και τα οποία πωλούνται αφού ζυγιστούν. Έτσι όταν το καθαρό βάρος του προϊόντος είναι μέχρι 350 γραμμάρια το μέγιστο βάρος του μέσου συσκευασίας πρέπει να είναι έως 8 γραμμάρια. Όταν το καθαρό βάρος είναι από 351 έως 1.000 γραμμάρια τότε η συσκευασία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 15 γραμμάρια, ενώ για πάνω από 1.000 γραμμάρια η συσκευασία πρέπει να ζυγίζει το πολύ 30 γραμμάρια.
Ανώτατα βάρη μπαίνουν και στους πλαστικούς περιέκτες. Έτσι όταν ο όγκος είναι είναι 0,375 λίτρα τότε το μέγιστο βάρος του δεν ξεπερνά τα 12 γραμμάρια. Στην περίπτωση που ο όγκος του είναι 0,5 λίτρα τότε το βάρος του περιέκτη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 14 γραμμάρια και για όγκο ενός λίτρου το μέγιστο βάρος πρέπει να είναι 25 γραμμάρια.
Τα μανάβικα οφείλουν να διαθέτουν τα οπωρολαχανικά σε χαρτοσακούλες βάρους το πολύ 20 γραμμαρίων.
Στα αρτοποιεία γίνεται σαφές ότι πρέπει να πωλούν το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, τα αρτοσκευάσματα και γενικά τα προϊόντα αρτοποιίας αφού πρώτα αυτά ζυγιστούν. Επιπλέον καθορίζονται και χρηματικά πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους παραβάτες.
Αλλαγές, όμως, έρχονται και στις σημάνσεις και συγκεκριμένα, τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα αρτοποιίας θα πρέπει να αναγράφουν την τιμή ανά μονάδα μέτρησης. Έτσι, οφείλουν να έχουν αναρτημένες τις τιμές ανά κιλό και για όσα συνήθως πωλούνται με το τεμάχιο και η τιμή ανά τεμάχιο.
Εξαιρούνται από την αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης τα προϊόντα των οποίων η συσκευασία είναι κάτω από 50 γραμμάρια ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 κιλά ή 10 λίτρα. Το ίδιο ισχύει και για όσα κατά τη συνήθη πρακτική πωλούνται σε μικρές συσκευασίες ή με το τεμάχιο.
Στις σημάνσεις των προϊόντων, αλλαγές υπάρχουν και στα προϊόντα καθαρισμού και τα απορρυπαντικά στα οποία θα πρέπει να αναγράφονται:
-Η ονομασία και η εμπορική ονομασία του προϊόντος.
-Η ονομασία ή η εμπορική επωνυμία ή το εμπορικό σήμα και η πλήρης διεύθυνση και αριθμός τηλεφώνου του υπεύθυνου για τη διάθεση του προϊόντος στην αγορά. Η ένδειξη αυτή μπορεί να αναγράφεται στη γλώσσα του κράτους-μέλους της Ε.Ε. όπου είναι εγκατεστημένη η έδρα της επιχείρησης και καταχωρισμένα τα εμπορικά στοιχεία αυτής και του προϊόντος.
-Η διεύθυνση, η ηλεκτρονική διεύθυνση, εφόσον υπάρχει και ο αριθμός τηλεφώνου
-Οδηγίες χρήσης και ειδικές προφυλάξεις, εφόσον απαιτείται.
-Η διεύθυνση του ιστότοπου, όπου δημοσιεύεται ο κατάλογος των συστατικών στοιχείων
-Η φράση «Μακριά από παιδιά».
-Η φράση «Τηλέφωνο Κέντρου Δηλητηριάσεων : 210 7793777
Επιπλέον η συσκευασία των απορρυπαντικών που πωλούνται στο ευρύ κοινό και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν ως απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων πρέπει να αναγράφει τις πληροφορίες δοσολογίας.
Τα ιχθυοπωλεία επίσης υποχρεούνται να αναρτούν στα καταστήματά τους τον πίνακα καθορισμού της ζώνης αλιείας: π.χ. Βορειοδυτικός Ατλαντικός, Μεσόγειος Θάλασσα κ.ο.κ.
Στη σήμανση των δερμάτων και των προϊόντων τους, δίνεται η δυνατότητα χρήσης εικονογραμμάτων όπως στα υποδήματα, αντί των όρων “ΔΕΡΜΑ” και “ΠΛΑΣΤΙΚΟ”. Προϋπόθεση είναι στο κατάστημα να αναρτηθεί ταυτόχρονα πίνακας που να εξηγεί τα σύμβολα.
Αλλαγές έρχονται και στους τιμοκαταλόγους. Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών θα αναρτούν τις τελικές τιμές πώλησης συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ενώ υποχρεωτικά θα έχουν και τα σημεία πώλησης έτοιμου φαγητού που βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Στα εστιατόρια καταργείται η υποχρέωση της αναγραφής στους τιμοκαταλόγους του βάρους ή της ποσότητας στις μερίδες όπως και η τιμή προ και μετά ΦΠΑ.