Ειδικότερα, η κυρία Δαμανάκη επεσήμανε ότι "ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός (ΘΧΣ) αποτελεί βάση για την εφαρμογή της Στρατηγικής για τη Γαλάζια Ανάπτυξη την οποία η Επιτροπή και η ελληνική προεδρία προχωρούν από κοινού. Ο θαλάσσιος κλάδος της οικονομίας έχει δυνατότητες να απασχολήσει 7 εκατ. Ευρωπαίους ως το 2020. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, απαιτείται χωροταξία".
Και συμπλήρωσε με ένα παράδειγμα: "Σήμερα το 10% της αιολικής ενέργειας της Ευρώπης παράγεται στη θάλασσα. Μέχρι το 2020 το ποσοστό αυτό θα αγγίξει το 30%. Σήμερα ο κλάδος αυτός απασχολεί 58.000 εργαζόμενους. Αυτός ο αριθμός θα φτάσει τις 200.000 το 2020 και θα ξεπεράσει τις 300.000 ως το 2030. Ωστόσο, η ενέργεια που παράγεται στη θάλασσα απαιτεί θαλάσσιο χώρο ο οποίος ήδη είναι περιορισμένος. Οφείλουμε να εξασφαλίσουμε αυτές τις δυνατότητες με βιώσιμο τρόπο. Συγχρόνως η προσπάθεια της Ευρώπης για ενεργειακή αυτονομία αναδεικνύει νέες ανάγκες. Αγωγοί, εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου και άλλα".
"Η Ενιαία Ναυτιλιακή Πολιτική αναγνωρίζει το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό ως καινοτόμο εργαλείο πολιτικής για δημόσιες αρχές και παράγοντες για την εφαρμογή συντονισμένης, ενιαίας και διασυνοριακής προσέγγισης", επεσήμανε μιλώντας στους συμμετέχοντες στη διάσκεψη για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Κατά την ομιλία του ενώπιον της επιτρόπου Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Αλιείας κυρίας Μαρίας Δαμανάκη και του μέλους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κυρίας Γκεσίν Μάισνερ, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε πως "στον τομέα της Ενιαίας Ναυτιλιακής Πολιτικής, σημειώσαμε εξαιρετική πρόοδο. Πρώτον ολοκληρώσαμε με μεγάλη μας χαρά τις διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με την οδηγία που θεσπίζει πλαίσιο για τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό με τη πολύτιμη υποστήριξη και συνεισφορά των ομολόγων μας με τους οποίους συνεργαστήκαμε στενά καθώς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γεγονός για το οποίο σας ευχαριστούμε όλους θερμά".
Εργαλείο πολλαπλών χρήσεων
Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως με την οδηγία επετεύχθη η δημιουργία ενός πλαισίου για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό παρέχοντας στα
κράτη "ένα κορυφαίο εργαλείο σχεδιασμού του τρόπου χρήσης του θαλάσσιου χώρου τους και ακόμη πολλαπλών χρήσεων του ίδιου χώρου". Και τόνισε πως "αυτή η συγκεκριμένη νομοθετική πράξη θα καταστήσει περιβαλλοντικά νόμιμο τον δημόσιο σχεδιασμό και θα δώσει νομική εγκυρότητα σε ιδιώτες επενδυτές να κάνουν ναυτιλιακές επιχειρήσεις".
Πρόσθεσε, επίσης, ότι "η εφαρμογή προσέγγισης με βάση το οικοσύστημα θα συμβάλει στην προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης και προόδου των θαλάσσιων και παράκτιων οικονομιών και τη βιώσιμη χρήση θαλάσσιων και παράκτιων πόρων".
Ο υπουργός είπε ακόμη πως η οδηγία δεν είναι αποκλειστική για τον τομέα αλλά καλύπτει τομείς πολιτικής με αντίκτυπο στις ακτές, τις θάλασσες και τους ωκεανούς και αποτελεί απόλυτη ευκαιρία για συνεργασία και συντονισμό όχι μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και σε εθνικό επίπεδο.
"'Ενα άλλο σημαντικό θέμα που τέθηκε ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής μας ήταν η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων και η επίτευξη καλύτερης σύνδεσης μέσω θαλασσίας οδού. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχει επείγουσα ανάγκη για περαιτέρω απόδοση των λιμένων και ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων Οι λιμένες και οι ικανότητες λιμένων της ενδοχώρας. πρέπει να μπορούν να ανταποκρίνονται στους μελλοντικούς αναμενόμενους όγκους φορτίων αλλά και στη νέα ζήτηση για υποδομές εναλλακτικών καυσίμων", κατέληξε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr