Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πιο συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Λι Κεκιάνγκ, συνοδευόμενος από τον Κινέζο υπουργό Εξωτερικών, Ουάνγκ Γι και πολυμελή κυβερνητική αντιπροσωπεία, αναμένεται στην Αθήνα για τριήμερη επίσημη επίσκεψη, από τις 19 μέχρι τις 21 Ιουνίου.
Επίσης στις 16 Ιουνίου, λίγο νωρίτερα αναμένεται ο Αζέρος Πρόεδρος Αλίεφ με κύρο θέμα στην ατζέντα του τις επενδύσεις, την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ, την πορεία υλοποίησης του ΤΑΡ αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη της ενεργειακής συνεργασίας.
Επίσης στις 16 Ιουνίου, λίγο νωρίτερα αναμένεται ο Αζέρος Πρόεδρος Αλίεφ με κύρο θέμα στην ατζέντα του τις επενδύσεις, την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ, την πορεία υλοποίησης του ΤΑΡ αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη της ενεργειακής συνεργασίας.
Κεντρική επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης και του Αντώνη Σαμαρά είναι, με αφορμή και τις δύο αυτές επισκέψεις, η μεγαλύτερη δυνατή σύσφιξη των διμερών οικονομικών σχέσεων και η προσέλκυση επενδύσεων. Ειδικά σε σχέση με τον Κινέζο Πρωθυπουργό, για τον οποίο οι προετοιμασίες έχουν ήδη αρχίσει πυρετωδώς, αναμένεται να εξεταστεί η κινεζική συμμετοχή στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και η αύξηση των κινεζικών επενδύσεων και συνεργασιών με ελληνικές εταιρίες. Γνωστό είναι, άλλωστε, το κινεζικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την απόκτηση, στον Πειραιά, του 67% της εισηγμένης στο χρηματιστήριο ανώνυμης εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ. Βέβαια εκεί αναμένεται να ξεκαθαριστεί ο τρόπος με τον οποίο το λιμάνι θα αξιοποιηθεί, καθώς ήδη οι πολτικοί συσχετισμοί στον Πειραιά, με την άνοδο ση Δημαρχία του Γ. Μώραλη, αλλά και συνολικά στο πολιτικό σκηνικό, ουσιαστικά βάζουν εμπόδια σε κάθε σκέψη πώλησης...
Το Μέγαρο Μαξίμου, βέβαια, θεωρεί ότι το επιτυχημένο παράδειγμα της επένδυσης της COSCO στον Πειραιά μπορεί να αποτελέσει βάση για περαιτέρω συνεργασία στον επενδυτικό τομέα, καθώς η Ελλάδα, με τη στρατηγική της θέση στη νοτιοανατολική Ευρώπη και την εγγύτητά της στη διώρυγα του Σουέζ, διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για να καταστεί η βασική πύλη εισόδου κινεζικών προϊόντων, επενδύσεων και κεφαλαίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο θα πρέπει να ξεκαθαρίσει στους Κινέζους το τι μέλλει γενέσθαι συνολικά.
Στο επίκεντρο το Ελ. Βενιζέλος
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την απόκτηση του ελέγχου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Η κινεζική «Friedmann Pacific Asset Management Limited and Shenzhen Airport Co Ltd», δηλαδή η εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων της πόλης του Σενζέν, από κοινού με την κινεζική κρατική εταιρεία που κατέχει το αεροδρόμιο της πόλης, διεκδικούν να αποκτήσουν πλειοψηφικό ποσοστό στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», θέλοντας να μετατρέψουν την Αθήνα σε μείζον σημείο εισόδου των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη.
Το 2010, οι Κινέζοι που ταξίδευαν στο εξωτερικό το 2010 ήταν μόλις 3,8 εκατομμύρια. Μέχρι το 2020 υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 15 εκατομμύρια. Για τον ελληνικό τουρισμό, η Κίνα θεωρείται η αγορά του μέλλοντος. Προϋπόθεση για την προσέλκυση Κινέζων είναι η ανάπτυξη των κατάλληλων συμμαχιών στον τομέα των αερογραμμών και η δημιουργία της υποδομής που θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών για υψηλής ποιότητας ξενοδοχεία και πραγματοποίηση καταναλωτικών αγαθών πολυτελείας. Ήδη τα μηνύματα για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού με επισκέπτες από την αχανή αγορά της Κίνας είναι ενθαρρυντικά.
Το 2010, οι Κινέζοι που ταξίδευαν στο εξωτερικό το 2010 ήταν μόλις 3,8 εκατομμύρια. Μέχρι το 2020 υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 15 εκατομμύρια. Για τον ελληνικό τουρισμό, η Κίνα θεωρείται η αγορά του μέλλοντος. Προϋπόθεση για την προσέλκυση Κινέζων είναι η ανάπτυξη των κατάλληλων συμμαχιών στον τομέα των αερογραμμών και η δημιουργία της υποδομής που θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών για υψηλής ποιότητας ξενοδοχεία και πραγματοποίηση καταναλωτικών αγαθών πολυτελείας. Ήδη τα μηνύματα για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού με επισκέπτες από την αχανή αγορά της Κίνας είναι ενθαρρυντικά.
Επίσκεψη και στην Κρήτη
Ο Κινέζος πρωθυπουργός, Λι Κεκιάνγκ, εκτός από την Αθήνα θα μεταβεί και στην Κρήτη. Η Αθήνα δίνει βαρύνουσα σημασία στη διείσδυση των ελληνικών επιχειρήσεων στην κινεζική αγορά και στην αύξηση των εξαγωγών βασικών ελληνικών προϊόντων, όπως λάδι, μάρμαρα, γουναρικά, κρασί. Στο πλαίσιο αυτό, η χώρα μας προσβλέπει στην υπογραφή μνημονίων συνεργασίας για την ανάπτυξη και για την έρευνα και τεχνολογία.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών του Αντώνη Σαμαρά με τον Λι Κεκιάνγκ, η Ελλάδα και η Κίνα θα συζητήσουν τρόπους για την ενίσχυση της ναυτιλιακής συνεργασίας με την υπογραφή σχετικού μνημονίου. Στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού θα διοργανωθεί και forum με θέμα τη θαλάσσια συνεργασία, με τη συμμετοχή των πρωθυπουργών των δύο χωρών, καθώς και εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών του Αντώνη Σαμαρά με τον Λι Κεκιάνγκ, η Ελλάδα και η Κίνα θα συζητήσουν τρόπους για την ενίσχυση της ναυτιλιακής συνεργασίας με την υπογραφή σχετικού μνημονίου. Στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού θα διοργανωθεί και forum με θέμα τη θαλάσσια συνεργασία, με τη συμμετοχή των πρωθυπουργών των δύο χωρών, καθώς και εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου.
Κλειδί ο ΔΕΣΦΑ
Αναφορικά με την επίσκεψη Αλίεφ, ήδη, θεωρείται κομβικό ότι ο ΔΕΣΦΑ πιστοποιήθηκε, με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), ως ανεξάρτητος Διαχειριστής του Συστήματος Φυσικού Αερίου.
Πρόκειται για ένα βήμα το οποίο κατά την ελληνική κυβέρνηση μπορεί να οδηγήσει σε απεμπλοκή της πώλησης του 66% των μετοχών της εταιρείας στην Αζέρικη SOCAR, κάτι που είχε δημιουργήσει «δυσθυμία» στην πλευρά του Μπακού.
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για την πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΔΕΣΦΑ ολοκληρώθηκε πέρυσι, ωστόσο εκκρεμεί το «πράσινο» φως από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εξετάζει το ζήτημα από την άποψη του Κοινοτικού Δικαίου.
Στην απόφασή της η ΡΑΕ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η ανεξαρτησία της λειτουργίας του δικτύου μεταφοράς εξασφαλίζεται επαρκώς καθώς η εταιρεία ΔΕΣΦΑ Α.Ε., τόσο υπό το παρόν όσο και υπό το επικείμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς της, δεσμεύεται από και οφείλει να συμμορφώνεται με το σύνολο του εθνικού και επομένως του ενωσιακού νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που τυγχάνει εφαρμογής σε ιδιοκτήτες και διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς».
Η ΡΑΕ έκρινε επίσης ότι ο ΔΕΣΦΑ τόσο υπό το παρόν όσο και υπό το επικείμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς της συμμορφώνεται με τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις που απαρτίζουν το πρότυπο διαχωρισμού του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς καθώς και ότι η χορήγηση της πιστοποίησης δεν θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της Ελλάδας ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Γ.Α.