Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Fitch έχει ως εξής:
"Η απόδοση της χθεσινής έκδοσης 5ετών ομολόγων της Ελλάδας καθορίσθηκε στο 4,95%. Τα κεφάλαια αυτά θα ενισχύουν περαιτέρω τη θέση της χώρας όσον αφορά τη χρηματοδότηση του δημοσίου της. Στις αρχές του τρέχοντα μήνα, το Eurogroup ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα προσαρμογής είναι πλήρως χρηματοδοτημένο για τους επόμενους 12 μήνες, μεταξύ άλλων με τη χρήση προσωρινών χρηματοδοτικών μέσων, όπως των καταθέσεων τομέων της γενικής κυβέρνησης. Αυτό ευθυγραμμίζεται με την άποψη μας ότι τα όποια χρηματοδοτικά κενά του προγράμματος θα είναι διαχειρίσιμα.
Η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος το 2013, ένα έτος πριν από το πρόγραμμα, αποτελεί καθοριστικό μέτρο της αυξημένης ικανότητας της Ελλάδας να χρηματοδοτείται μετά την αναδιάρθρωση του κρατικού χρέους της το 2012. (Η τελευταία έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Fiscal Monitor το εκτιμά στο 1,5%, πάνω από τη πρόβλεψη για ισοσκελισμένο προϋπολογισμό). Με τις τρέχουσες τάσεις, η επίτευξη ενός αντίστοιχου πρωτογενούς πλεονάσματος 1,5% του ΑΕΠ το 2014 φαίνεται εφικτή. Η γενική κυβέρνηση σημείωσε πλεόνασμα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο φέτος, αν και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων και των νοσοκομείων συνεχίζουν να αυξάνονται. Το πρόγραμμα της ΕΕ και του ΔΝΤ προβλέπει υψηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα 3% το 2015 και 4,5% το 2016.
Οι δείκτες υψηλής συχνότητας υποδηλώνουν ότι η εξαετής ύφεση φθάνει στο τέλος της και προβλέπουμε μία αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ κατά 0,5% το 2014. Η δημοσιονομική επίδοση του περασμένου έτους αναμένεται να μειώσει τη φετινή δημοσιονομική πίεση και θέτει το πλαίσιο για συζητήσεις με την τρόικα σχετικά με μία περαιτέρω ενδεχόμενη ελάφρυνση του χρέους.
Η επανάκτηση της πρόσβασης στην αγορά αποτελούσε βασικό στόχο των ελληνικών προγραμμάτων (σημαντικά χρηματοδοτικά κενά προέκυψαν κατά το πρώτο πρόγραμμα, εξ αιτίας της υπόθεσης ότι η Ελλάδα θα αποκτούσε πρόσβαση στην αγορά πριν από το τέλος του) και η χθεσινή έκδοση υπερκαλύφθηκε μαζικά. Αλλά, η επιτυχία της δεν εγγυάται ότι η Ελλάδα θα έχει επιτύχει μία διατηρήσιμη επιστροφή στη χρηματοδότησή της από την αγορά κατά τον χρόνο ολοκλήρωσης του τρέχοντος προγράμματος, αργότερα μέσα στο τρέχον έτος. Η χρηματοδότηση από την αγορά με περίπου 5% είναι πιο ακριβή από το μέσο ετήσιο κόστος - της τάξης του 2% - 3% - των κεφαλαίων της τρόικας. Το ΔΝΤ εκτιμά τις συνολικές χρηματοδοτικές ανάγκες του ελληνικού δημοσίου στο 15,8% του ΑΕΠ, που θα μειωθούν στο 10,2% το 2015 και 4,5% το 2016.
Παραμένουν σημαντικοί κίνδυνοι για το αξιόχρεο του ελληνικού δημοσίου. Η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους απέχει πολύ από το να είναι διασφαλισμένη και το χρέος της γενικής κυβέρνησης ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι πολύ υψηλό, στο 175% του ΑΕΠ περίπου (πολύ πάνω από το μέσο όρο για τις χώρες με πιστοληπτική διαβάθμιση "B", αν και οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες μεσοπρόθεσμα είναι χαμηλές σε σχέση με χώρες που έχουν αντίστοιχο αξιόχρεο). Ο πολιτικός κίνδυνος για μεταρρυθμίσεις και προσαρμογή παραμένει υψηλός, με τη μεταρρυθμιστική κόπωση να αντανακλάται στη μικρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία της κυβέρνησης και τη θέση της αντιπολίτευσης κατά των μεταρρυθμίσεων. Αυτό το ισοζύγιο επιτευγμάτων και κινδύνων αντανακλάται στην πιστοληπτική διαβάθμιση της Ελλάδας στην κατηγορία Β - με σταθερή προοπτική".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr