Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο στην οποία συμμετείχαν ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ο γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Παναγιώτης Κοκκόρης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ κ. Χρήστος Χάλαρης και οι διοικητές των ασφαλιστικών ταμείων ο υπουργός χαρακτήρισε την υλοποίηση του νέου συστήματος ως την πιο σημαντική και ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση του υπουργείου Εργασίας τις τελευταίες δεκαετίες, η οποία αλλάζει ριζικά κάθε τι που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, ως προς την παρακολούθηση και τη διαχείριση της ασφαλιστικής διαδρομής κάθε πολίτη.
«Πρόκειται για ένα σπουδαίο τεχνικό και οργανωτικό επίτευγμα του υπουργείου και όλων των ασφαλιστικών ταμείων σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ, με το οποίο ολοκληρώνεται ένας πλήρης κύκλος οργανωτικής αναβάθμισης του ασφαλιστικού συστήματος στη χώρα μας» τόνις ο υπουργός και συμπλήρωσε:
Το σύστημα «ΑΤΛΑΣ», που εξήγγειλε πριν λίγο καιρό και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, παρουσιάζουμε σήμερα με κάθε λεπτομέρεια και ακρίβεια:
· Τη δομή και τις λειτουργίες του
· Τα αναλυτικά στοιχεία που βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας
· Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του
· Τις θετικές επιπτώσεις και τα οφέλη που απορρέουν από την εφαρμογή του. Οφέλη για τους εργαζόμενους, την καθημερινότητα των πολιτών, το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και το σύνολο της οικονομίας.
Ουσιαστικά, με το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» αλλάζει ριζικά κάθε τι που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, ως προς την παρακολούθηση και τη διαχείριση της ασφαλιστικής διαδρομής κάθε πολίτη.
Συγκεκριμένα:
Κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή και από τον προσωπικό του υπολογιστή πρόσβαση στο «ασφαλιστικό βιογραφικό» του.
Δηλαδή, στην ψηφιακή απεικόνιση του συνόλου της ασφαλιστικής του πορείας.
Από την πρώτη στιγμή που θα εισέλθει στην αγορά εργασίας μέχρι και τη συνταξιοδότησή του.
Σε ποιον εργοδότη απασχολήθηκε, για πόση διάρκεια και με ποιο ασφαλιστικό καθεστώς.
Η απαράδεκτη διαδικασία όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα της αναμονής για απονομή σύνταξης τελειώνει για πάντα.
Έτσι, η έκδοση και απονομή σύνταξης, ακόμη και στις πιο σύνθετες περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, καθίσταται ζήτημα ημερών.
Μετατρέπεται σε μια απλή διαδικασία χωρίς ενδιάμεσους, γραφειοκρατία και βασανιστική πολύχρονη ταλαιπωρία.
Πραγματική επανάσταση!
Πρώτο βήμα, σε δύο μήνες από σήμερα, την 1η Ιουνίου 2014, μπαίνει οριστικό τέλος στην ταλαιπωρία και τις ουρές των ασφαλισμένων.
Καταργείται η θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας.
Η επιβεβαίωση της ασφαλιστικής ικανότητας τους θα γίνεται πλέον on line με το σύστημα «Άτλας» από τους ίδιους τους παρόχους υγείας.
Δεύτερο βήμα, από τον φετινό Νοέμβριο, νέοι ασφαλισμένοι – μετά την 1.1.1994 – θα μπορούν να βλέπουν στον υπολογιστή τους το σύνολο της ασφάλισής τους.
Πρόκειται για ένα δύσκολο και σύνθετο εγχείρημα, καθώς αξιοποιούνται συνολικά, περισσότερες από 29 δισεκατομμύρια ψηφιοποιημένες ημέρες ασφάλισης από το 1970 έως σήμερα.
Η δημιουργία του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» που έχει ήδη ξεκινήσει τους προηγούμενους μήνες, προχωρά με γοργούς ρυθμούς ωρίμανσης και θα είναι 100% έτοιμο ως το τέλος του 2015.
Κύριος συντελεστής του εγχειρήματος, είναι η ΗΔΙΚΑ η οποία ενδυναμώνει και διευρύνει το ρόλο της.
Στο υπουργείο Εργασίας αλλάζουμε το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης.
Με μεθοδικότητα, σχέδιο και πολύ δουλειά νοικοκυρέψαμε την οργανωτική υποδομή του ασφαλιστικού συστήματος.
Μειώνουμε καθημερινά τη γραφειοκρατία για τους πολίτες, κλείνουμε κάθε εστία εισφοροδιαφυγής και παραβατικότητας.
Στηρίζουμε την εργασία, την υγιή επιχειρηματικότητα και τον ίδιο το θεσμό της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης.
Εγκαινιάζουμε το νέο «πρόσωπο» του υπουργείου Εργασίας στη νέα εποχή, στην Ελλάδα του αύριο, που χτίζεται πάνω σε στέρεες και υγιείς βάσεις
«To υπουργείο Εργασίας, ανέθεσε πρόσφατα στην ΗΔΙΚΑ τη δημιουργία του κεντρικού πληροφοριακού συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης, του Εθνικού Μητρώου Ασφάλισης-Ασφαλιστικής Ικανότητας «ΑΤΛΑΣ» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ κ. Χρήστος Χάλαρης και προσέθεσε:
«Βασισμένοι στην εμπειρία και στην τεχνογνωσία των μεγάλων πληροφοριακών συστημάτων της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Υγείας δημιουργήσαμε ήδη το Εθνικό Μητρώο Ασφάλισης, αλλά και το Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης. Χωρίς απογραφές και ταλαιπωρία των ασφαλισμένων.
Σήμερα υλοποιούμε την online ενημέρωση των δύο εθνικών μητρώων και ταυτόχρονα ανασύρουμε και αναδεικνύουμε τα 29 δισεκατομμύρια ημερών ασφάλισης που παραμένουν διάσπαρτα στα πληροφοριακά συστήματα των ΦΚΑ και μερικώς αναξιοποίητα για δεκαετίες. Δημιουργούμε τη στέρεα βάση για την ανάπτυξη μιας δέσμης σύγχρονων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους της χώρας, περιορίζοντας το χρόνο εξυπηρέτησης τους και το διοικητικό κόστος των ταμείων.
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Εργασίας, την πολυετή εμπειρία των στελεχών της ΗΔΙΚΑ, και την αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ καλύπτουμε συστηματικά μέχρι το 2015 την υστέρηση δεκαετιών και δημιουργούμε τελικά μια σύγχρονη τεχνολογικά, άρτια επιχειρησιακά δέσμη ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τους ασφαλισμένους της χώρας».
Γ.Α.