Με τις διατάξεις αυτές καταργούνται εισφορές που καταβάλλονταν υπέρ των ασφαλιστικών οργανισμών από τρίτους που δεν συνδέονται με την ιδιότητα του ασφαλισμένου με τους ασφαλιστικούς φορείς, ενώ ένα μέρος των εισφορών αυτών θα διατίθεται υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών (ΑΚΑΓΕ). Πρόκειται για το ποσοστό 4% επί των ετησίων συνολικών εσόδων από το ΦΠΑ και ποσοστό 12 % επί του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ του ΟΓΑ.
Η επικουρική ασφάλιση μετατρέπεται σε κεφαλοποιητική, καθώς σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου το Ενιαίο Επικουρικό θα λειτουργεί με βάση διανεμητικό σύστημα προκαθορισμένων εισφορών για όσους ασφαλίζονται από το 2014 και μετά ενώ το ίδιο σύστημα θα ισχύει και για τους ασφαλισμένους έως τις 31/12/2013 για το χρόνο ασφάλισης από το 2014 και μετά.
Οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΟΑΕΕ θα καταβάλλονται κάθε μήνα, αντί κάθε δίμηνο, ενώ στον Οργανισμό θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά ακόμη και όσοι έχουν διπλή απασχόληση και ως μισθωτοί συμπληρώνουν λιγότερα από 25 ένσημα το μήνα.
Συγκεκριμένα καταργούνται οι εισφορές, υπέρ του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), του Ταμείου Προνοίας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ), του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), του Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Εθνικού Τυπογραφείου (ΤΑΠΕΤ), και του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού ΟΛΘ.
Εισφορές υπέρ του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ-τ.ΕΤΕΑΜ) που είχαν θεσμοθετηθεί για επικουρικά ταμεία κλάδων που εντάχθηκαν στο ενιαίο Ταμείο, όπως , του τ. ΕΤΕΑΜ- ΤΕΑΕΥΕΕΟ, του τ. ΤΕΑΔΥ, του τ. ΤΑΠΕΑΠΙ του τ. Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου -ΤΕΑΔΥ, τ. ΤΕΑΠΕΥΔΑΠ του τ. ΤΕΑΧ, του τ. ΤΕΑΠΟΚΑ του τ. ΤΑΔΚΥ του ΤΣΑΥ, του ΤΣΜΕΔΕ και του τ. ΤΕΑΠΕΡΤΤ. Ακόμη εισφορές υπέρ του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εταιρειών Τσιμέντων του ΤΑΠΙΤ, του Τομέα Πρόνοιας Ορθόδοξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος (ΤΠΟΕΚΕ) του ΤΠΔΥ, του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Εμπορικών, Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων του Κράτους (ΕΒΕΒΕΚ) του ΤΠΔΥ1 του Τομέα Πρόνοιας Προσωπικού Ιπποδρομιών του ΤΑΠΙΤ του τέως Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών (ΤΕΑΠΕΠ) και του Αυτόνομου Οικοδομικού Συνεταιρισμού Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), και του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Επικούρισης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ).
Ποσά που προέρχονται από επιστροφές φόρου προστιθέμενης αξίας και φόρου εισοδήματος, για τα οποία έχει εκδοθεί και εκκαθαριστεί το σχετικό ατομικό φύλλο έκπτωσης, καθώς και επιδοτήσεις ή αποζημιώσεις συμψηφίζονται υποχρεωτικά με οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης και αποδίδονται υπέρ των οικείων ασφαλιστικών οργανισμών. Παράλληλα θεσμοθετείται η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών καθώς από την 1.7.2014 οι πόροι του ΛΑΕΚ, διαμορφώνονται από ποσοστό 0,81%, σε ποσοστό 0,46%.
Η μείωση αφορά τις εργοδοτικές εισφορές υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Π.Ε.K.Ε.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (Ε.Κ.Λ.A.), του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας σε χρήμα.
Σε ότι αφορά τις ωριμάνσεις, το κόστος των τριετιών μειώνεται σε ποσοστό 5% για κάθε τριετία και συνολικά με 15% για προϋπηρεσία 9 ετών και άνω.
Αποζημιώσεις & επίδομα ανεργίας για απολυμένους δημοσίους υπαλλήλους
Επιπλέον, το πολυνομοσχέδιο περιλαμβλάνει διάταξη η οποία προβλέπει αποζημιώσεις και επίδομα ανεργίας, για τους δημόσιους υπαλλήλους, που απολύθηκαν μετά από διαθεσιμότητα. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, που είχε προαναγγείλει στις 25 Μαρτίου, καθώς καλύπτει ένα κενό που υπήρχε στη νομοθεσία, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν είχε υπάρξει η ανάγκη απολύσεων στο δημόσιο και επιπροσθέτως αποτελεί, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, ένα ζήτημα ηθικής τάξης, για τους δημόσιους υπαλλήλους που απολύονται.
Ειδικότερα, η αποζημίωση δίδεται στους μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, υπαλλήλους του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ, οι οποίοι τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, σύμφωνα με το σχετικό νόμο (4172/2013) και στη συνέχεια λύεται η εργασιακή τους σχέση, λόγω κατάργησης της θέσης τους.
Για τον υπολογισμό του ποσού αποζημίωσης, ως βάση λαμβάνεται ο βασικός μισθός του υπαλλήλου κατά την ημερομηνία που τέθηκε σε διαθεσιμότητα και ως χρόνος υπηρεσίας υπολογίζεται όλος ο χρόνος που ελήφθη υπόψη για την κατάταξη του υπαλλήλου, ο χρόνος που μεσολάβησε μέχρι τη θέση του υπαλλήλου σε καθεστώς διαθεσιμότητας, καθώς και ο χρόνος διαθεσιμότητας. Κατά τα λοιπά, η αποζημίωση υπολογίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα της νομοθεσίας. Τονίζεται δε ότι η αποζημίωση του υπαλλήλου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 15.000 ευρώ.
Στις ανωτέρω ρυθμίσεις υπάγονται και οι υπάλληλοι των οποίων η εργασιακή σχέση λύθηκε κατ' εφαρμογή των ως άνω διατάξεων, για τους οποίους η σχετική πράξη εκδόθηκε πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Επίσης, οι ανωτέρω υπάλληλοι δικαιούνται το επίδομα ανεργίας, καθώς και τις λοιπές παροχές που χορηγούνται από τον ΟΑΕΔ, υπό τις προϋποθέσεις των οικείων διατάξεων, έστω κι αν δεν είχαν υπαχθεί στην ασφάλιση ανεργίας του εν λόγω οργανισμού. Τα δικαιολογητικά που, κατά τις οικείες διατάξεις, απαιτούνται για τη καταβολή του επιδόματος ανεργίας και των άλλων παροχών περιορίζονται σε εκείνα που είναι συμβατά με το χαρακτήρα της εργασιακής σχέσης, καθώς και τον τρόπο λύσης αυτής. Επιπλέον, παρατείνεται το διάστημα διαθεσιμότητας υπαλλήλου, η οποία βρίσκεται σε κατάσταση διαπιστωμένης εγκυμοσύνης, με επιπλέον διάστημα 12 μηνών, ανεξάρτητα αν το νεογνό γεννηθεί ζωντανό ή όχι.
Το χρονικό διάστημα της διαθεσιμότητας υπαλλήλου, η οποία τεκνοποίησε πριν από την έναρξη του χρόνου της διαθεσιμότητας, παρατείνεται για διάστημα 12 μηνών μετά την ημέρα του τοκετού. Η υπάλληλος οφείλει να προσκομίσει την ληξιαρχική πράξη γέννησης τέκνου. Η για οποιοδήποτε λόγο πρόωρη διακοπή της εγκυμοσύνης δηλώνεται αμέσως από την ενδιαφερόμενη στην υπηρεσία της εγγράφως. Η υπάλληλος που βρίσκεται σε οποιαδήποτε από τις προαναφερόμενες καταστάσεις, που σχετίζονται με υφιστάμενη ή διακοπείσα εγκυμοσύνη, υποχρεούται να δέχεται την επίσκεψη ελεγκτή ιατρού.
Στις ανωτέρω ρυθμίσεις υπάγονται και οι υπάλληλοι, οι οποίες είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Τέλος, σε διάταξη του πολυνομοσχεδίου αναφέρεται ως προς τα νομικά πρόσωπα ότι για όσο διάστημα παρατηρείται παρέκκλιση από την απογραφή στο Μητρώο Μισθοδοτούμενων Ελληνικού Δημοσίου και από τη διαδικασία πληρωμής μέσω ΕΑΠ, αναστέλλεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών η επιχορήγηση ή απόδοση πόρων ή οποιασδήποτε μορφής ενίσχυση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr