Πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε, που εξέτασε την εγχώρια αγορά των on-line αγορών, αποδεικνύει κι επίσημα πλέον πως οι Έλληνες καταναλωτές όχι απλά εξοικειώνονται ολοένα και περισσότερο με την τεχνολογία αλλά συντηρούν ταυτόχρονα σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος εμφανίζει τα τελευταία χρόνια τεράστια ανάπτυξη, λόγω των χαμηλότερων τιμών σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα.
Σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία του ELTRUN, το 2012 οι συνολικές πωλήσεις των ελληνικών και ξένων ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Έλληνες καταναλωτές ανήλθαν σε 2,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άλμα 71% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κατά τη διάρκεια την περιόδου 2008-2012 οι δαπάνες για on-line αγορές αυξήθηκαν κατά 55,2% ετησίως (κατά μέσο όρο), ρυθμός που αποτελεί έναν από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.
Εξάλλου, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ) εκτιμά ότι το παραπάνω μέγεθος το 2013 θα προσεγγίσει τα 3,5 δισ. ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται σε περαιτέρω άνοδο της τάξης του 20%-25%.
Οι on-line καταναλωτές το 2013 ανήλθαν σε περίπου 2,2 εκατ. από 1,9 εκατ. το 2012, αποτελώντας το 35% των χρηστών του διαδικτύου, σε σχέση με 70% στη Δυτική Ευρώπη.
Αναφορικά με το πρώτο εννεάμηνο του 2013, οι online καταναλωτές πραγματοποίησαν τουλάχιστον μια αγορά που σχετιζόταν κατά κύριο λόγο με τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες σε ποσοστό 74%, ενώ ακολούθησαν οι κατηγορίες της διαμονής σε καταλύματα (67%), εξαρτημάτων και εξοπλισμού Η/Υ (65%), ειδών ένδυσης και υπόδησης (57%), κρατήσεων για εισιτήρια θεαμάτων (56%), βιβλίων (51%) κ.λπ.
Στον αντίποδα, ωστόσο, δεν είναι λίγοι οι Έλληνες χρήστες που παραμένουν διστακτικοί, καθώς θεωρούν ότι τα e-shop δεν προσφέρουν ασφαλείς πληρωμές, ενώ εκτιμούν ότι τα προσωπικά τους δεδομένα ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr