Η απόφαση για "σπάσιμο" της έκτασης και η τμηματική της διάθεση, με παράλληλη δυνατότητα δημιουργίας μεταποιητικών μονάδων μέσα στο εμπορευματικό κέντρο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα έως τώρα σχέδια της κυβέρνησης, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι απαντά στις προσδοκίες των ελάχιστων πιθανών ενδιαφερομένων.
Άγονοι οι διαγωνισμοί των τελευταίων ετών
Το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους προηγούμενους διαγωνισμούς, ενώ η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά φαίνεται ότι έχει οδηγήσει σε αλλαγή πλεύσης την ΓΑΙΟΣΕ. Οι έως τώρα ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών εμφανίζονταν ανένδοτες στον τρόπο παραχώρησης των 600 στρεμμάτων στο Θριάσιο, εμμένοντας μάλιστα στην ενιαία διάθεσή της, ενώ απέκλειε κατηγορηματική την δημιουργία μεταποιητικών μονάδων εντός του εμπορευματικού πάρκου.
Ωστόσο, το περιορισμένο έως ανύπαρκτο ενδιαφέρον για το σύνολο της έκτασης και ο όρος που είχαν θέσει οι Κινέζοι για την δημιουργία μονάδων μεταποίησης εντός του Θριασίου προκειμένου να επενδύσουν σε αυτό, φαίνεται ότι άλλαξε τα κυβερνητικά σχέδια. Ο κίνδυνος να μείνει το Θριάσιο στο "ράφι" οδήγησε σε τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού, με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μιχ. Χρυσοχοΐδη, μάλιστα να δηλώνει ότι "το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι αυτό που προσδιορίζει και τις διαδικασίες".
Έτσι, το αμέσως επόμενο διάστημα η ΓΑΙΟΣΕ θα προχωρήσει στη χαρτογράφηση της συνολικής έκτασης, τη χωροθέτησή της και στην τμηματική παραχώρηση της έκτασης, με τη μορφή μακροχρόνιας μίσθωσης (για 30 χρόνια) αφού ολοκληρωθεί και η έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων.
Ποιοι και γιατί απέσυραν έως τώρα το ενδιαφέρον τους;
Σημειώνεται ότι στον τελευταίο διαγωνισμό, από τον οποίο δεν προέκυψε ανάδοχος, συμμετείχαν στην διαδικασία απευθείας διαπραγμάτευσης οι J&P Αβαξ και η Aegean Oil Α.Ε. Εμπόδιο, εκτός από την συνολική διάθεση της έκτασης στον προηγούμενο διαγωνισμό ήταν το μεγάλο επενδυτικό ρίσκο και οι επαχθείς όροι του διαγωνισμού, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς. Το εγγυημένο όμως αντάλλαγμα που ζητούσε η ΓΑΙΟΣΕ (15% επί του τζίρου της εταιρείας παραχώρησης και επιπλέον 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μετά την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής) κρίθηκε από τους ενδιαφερομένους, ασύμφορο.
Είναι ενδεικτικό, μάλιστα, ότι στην αρχική φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον σχεδόν 30 εταιρείες, η πλειονότητα των οποίων δεν προχώρησε στην επόμενη φάση.
Ποιοι θα διεκδικήσουν μερίδιο του Θριασίου Πεδίου;
Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός από την Cosco η οποία ενδιαφέρεται για την δημιουργία μεταποιητικών μονάδων εντός ΕΕ, μερίδιο του Θριασίου αναμένεται να διεκδικήσει και η J&P Άβαξ για ακόμη μία φορά, με δεδομένο μάλιστα ότι αυτή την φορά θα έρθει αντιμέτωπη με λιγότερο επαχθείς όρους και φυσικά με τμήμα της έκτασης και όχι με το σύνολο των 600 στρεμμάτων.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr