Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Infobank Hellastat, τα περισσότερα σούπερ μάρκετ υπέστησαν πτώση πωλήσεων το 2012, λόγω της προαναφερόμενης μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και της κάμψης των τιμών σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων.
Ωστόσο, ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς αυξήθηκε οριακά από το προηγούμενο έτος (+0,4%), γεγονός που οφείλεται στην ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων, οι οποίες αποκτώντας τα καταστήματα των εταιρειών που αποχώρησαν (ή μέσω οργανικής ανάπτυξης) αναδεικνύονται πιο ανθεκτικές στην ύφεση έναντι των μικρότερων επιχειρήσεων. Η τάση αυτή προέρχεται και από τις οικονομίες κλίμακας που εκμεταλλεύονται, καθώς και την τοποθέτησή τους στην αγορά προκειμένου να αντιμετωπίσουν την ύφεση.
Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη φθίνουσα ζήτηση έχουν υιοθετήσει επιθετική στρατηγική εκπτώσεων και προσφορών. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται από έκθεση του ΙΕΛΚΑ, σύμφωνα με την οποία ο γενικός δείκτης τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2012 υποχώρησε κατά 1,4%, ενώ το 2013 καταγράφηκε μικρότερη πτώση κατά 0,6%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr