Μάλιστα, ανάλογα με τη φύση ενός εμπορεύματος, ο εκτελωνισμός του μπορεί να γίνει το πολύ σε δέκα λεπτά. «Αυτό αφορά στο 95% των εμπορευμάτων που εξάγονται ενώ για το υπόλοιπο 5% η διαδικασία δεν θα ξεπερνάει τα 90 λεπτά», τόνισε ο κ. Νηχωρίτης και συμπλήρωσε ότι οι χρόνοι αυτοί δεν αφορούν και στην προτελωνειακή διαδικασία.
Ο ίδιος ανέφερε ότι αν κι έχουν μειωθεί τα τελωνεία στη χώρα εντούτοις θα υπάρξει και νέα μείωση κατά 20% ώστε να διατηρηθούν μόνο οι απαραίτητες τελωνειακές αρχές, ενώ θα αυτοματοποιηθεί πλήρως το περιβάλλον των τελωνείων, ώστε να μην απαιτείται φυσική παρουσία των εξαγωγέων στους χώρους των τελωνείων, αλλά και να εξαφανιστεί, όπως τόνισε, το χαρτί από τις διαδικασίες. Σήμερα, με τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί έχει μειωθεί το κόστος τελωνείων κατά 50% και του χρόνου θα φτάσει το ποσοστό αυτό στο 75%.
«Ενώ το 2012 ο συναλλασσόμενος σταματούσε σε 9 θέσεις εργασίας σήμερα τα βήματα είναι μόνο 3» τόνισε ο κ. Νηχωρίτης. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Σοφία Παπαγιάννη, Προϊσταμένη 19ης Δ/νσης Τελωνειακών Διαδικασιών του ΥΠΟΙΚ, επεσήμανε ότι καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια να εκσυγχρονιστούν οι δομές των τελωνείων αλλά και να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι στις νέες τεχνολογίες. Επεσήμενε δε ότι λόγω του ότι το σύστημα icis έχει ζωή μόνο λίγων μηνών απαιτείται χρόνος για την αντιμετώπιση λειτουργικών προβλημάτων. Επιπλέον σημείωσε ότι οι εξαγωγείς και οι εκτελωνιστές θα πρέπει να εφαρμόζουν πλέον τα νέα δεδομένα που επιβάλλει το ευρωπαϊκό πλαίσιο που οφείλει να τηρεί η χώρα.
Πάντως από την πλευρά του, ο Νίκος Μαυρίκος, Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων ζήτησε περισσότερη συνεργασία από τις υπηρεσίες, ενώ σημείωσε ότι με τις νέες απαιτήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών υπάρχει ο κίνδυνος να τεθούν εκτός διαδικασιών πολλές επιχειρήσεις. Ο Γιώργος Ξηρογιάννης, Senior Advisor, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών τόνισε ότι πρέπει τα τελωνεία να λειτουργούν με ειδικούς σταθερούς συμβούλους, που θα συνδράμουν τους εξαγωγείς, ενώ υπεραμύνθηκε της ανάγκης τα τελωνεία να μπουνς τη λογική του One stop shop. Τέλος η Βασιλική Λούντζη, Δικηγόρος-Εντεταλμένη Σύμβουλος στο Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος ανάφερε αναλυτικά τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγείς στην Βόρεια Ελλάδα με έμφαση το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την έλλειψη χώρων, ελλιπή λειτουργία των συστημάτων κλπ.
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr