Μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ, ο κ. Ανωμερίτης είπε χαρακτηριστικά ότι «αν κανένα κακό κρατικό μονοπώλιο δεν προχωρά τα πράγματα, τότε δεν θα τα προχωρήσει και κανένα ιδιωτικό».
Δημόσιου χαρακτήρα 9 στα 10 λιμάνια της Ευρώπης
Το 90% μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης είναι, όπως είπε, δημόσιου χαρακτήρα, το 7% κρατικά και το υπόλοιπο 3% ιδιωτικά.
«Πρέπει να προχωρήσουμε μέσα σε ένα μοντέλο, στο πλαίσιο του οποίου τα λιμάνια θα ανήκουν σε πολλούς διαχειριστές και πολλούς χρήστες» είπε και ανέφερε ενδεικτικά ότι στο λιμάνι του Πειραιά «τρέχουν» 322 συμβάσεις παραχώρησης, με πιο σημαντική εκείνη που αφορά την Cosco, η οποία και θα επεκταθεί αν το ελεγκτικό συνέδριο και η Κομισιόν θα ανάψουν το «πράσινο φως».
«Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης, όχι συγκυριακές λειτουργίες μέσα από τις οποίες θα πρέπει να επιλύουμε άλλου είδους οικονομικά και πολιτικά θέματα» σημείωσε.
Να υπάρξει επειγόντως ανεξάρτητη αρχή λιμένων
Όπως είπε, το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει επειγόντως ανεξάρτητη αρχή λιμένων, αλλά και να μεταρρυθμιστεί το σύστημα, σύμφωνα με τις προτάσεις, που έγιναν από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ.
«Τρίτον, οφείλουμε να βρίσκουμε λύσεις που να ενισχύουν την οικονομική προσπάθεια της χώρας σε αυτή τη φάση και, τέταρτον, να μην ανακόψουμε μέσα από άστοχες ιδιωτικοποιήσεις την αναπτυξιακή διαδικασία».
Πρόσθεσε ότι το ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα στηρίζεται στις αρχές της ανταγωνιστικότητας, της διαφάνειας και της προστασίας του περιβάλλοντος. «Εάν αυτές δεν εκπληρωθούν, καμία μεταρρύθμιση και ιδιωτικοποίηση δεν μπορεί να προχωρήσει» κατέληξε.
Σε σύνδεση με την ανάπτυξη θα πρέπει να γίνει η «λεγόμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στην οποία πρέπει να καταλήξουμε με τον σωστό τρόπο, που έχουμε εκφράσει επανειλημμένως» όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), Στέλιος Αγγελούδης.
Πρόσθεσε δε, ότι ο ιδιώτης θα πρέπει να επενδύσει στα εμπορευματοκιβώτια και στο πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που είναι ο σιδηρόδρομος.
Σημείωσε ακόμη ότι ο ΟΛΘ παρουσιάζει θεαματική κερδοφορία, που έχει εκτιναχθεί από 6,5 εκατ. ευρώ το 2010 κοντά στα 23 εκατ. ευρώ προ φόρων το 2012, με προοπτική να κινηθεί «ακριβώς στα ίδια υψηλά επίπεδα» και το 2013.
«Μην βιαστεί να βγάλει κάποιος το συμπέρασμα ότι τα αποτελέσματα αυτά αποτελούν απλά νοικοκύρεμα, αφού οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2008, φτάνοντας στα 52,8 εκατ. ευρώ το 2012 από 46 εκατ.ευρώ» τόνισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr