Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πιο συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Παναγιώτης Πετράκης από τις 42.347 επιχειρήσεις που άνοιξαν το 2012, οι 10.003 ήταν στον τομέα της εστίασης – μπαρ, οι 2100 στον τομέα εμπορίας ένδυσης, οι 2046 συμβουλευτικές – λογιστικές, οι 1628 κατασκευές, οι 1621 ενεργειακές, 1185 πληροφορικής, οι 690 τουριστικής διαμονής, 640 τροφίμων και οι 340 μεταποίησης. Ουσιαστικά, έστω και με ανεστραμμένα τα νούμερα πρόκειται για ομοειδείς κλάδους, σε σχέση με πριν την κρίση, όπου δραστηριοποιούνται οι νέοι επιχειρηματίες. Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη πρόκειται για μια επιλογή που οφείλεται στο χαμηλό ποσοστό αναλαμβανόμενου ρίσκου (βα΄σιε μετρήσεων το ποσοστό αποτυχίας στην εστίαση είναι 50%), αλλά και στην αδυναμία του θεσμικού πλαισίου να στηρίξει την εξωστρεφή καινοτόμα επιχειρηματική δραστηριότητα.
Άλλωστε, η οικονομική κρίση και ο «φόβος της αποτυχίας» είναι οι ανασταλτικοί παράγοντες για την ελληνική επιχειρηματικότητα, ωστόσο 1 στους 2 Έλληνες (53%) φαντάζεται τον εαυτό του ως επιχειρηματία σύμφωνα με τα ευρήματα της παγκόσμιας έρευνας για την επιχειρηματικότητα (Amway Global Entrepreneurship Report 2013) που πραγματοποίησε η GFK και παρουσιάστηκε στην ίδια εκδήλωση. Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη μέσα στο 2013 (8 Μαρτίου – 19 Μαΐου 2013) και περιέχει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για την στάση των aτόμων απέναντι στην επιχειρηματικότητα, τα κίνητρα και τα εμπόδια για την ανάπτυξής της ανά τον κόσμο και την Ελλάδα. Συμμετείχαν 26,009 άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 14+ ετών από 26 χώρες.
Μεταξύ των κύριων ευρημάτων της έρευνας, που παρουσίασε ο Δρ. Σπυρίδων Τρύφωνας, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού, GFKHellas. είναι:
· Περισσότεροι από 2 στους 3 Έλληνες (69%) διατηρούν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, ποσοστό που παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 70% παρά την ελαφριά υποχώρηση εν μέσω κρίσης, από το προηγούμενο έτος.
· Η «απειλή της οικονομικής κρίσης» συνδέεται με τον φόβο της αποτυχίας σύμφωνα με το 54% των ερωτηθέντων Ελλήνων.
· Η πλειοψηφία των Ελλήνων (85%) θεωρούν ως εμπόδιο για την έναρξη μιας επιχείρησης τον φόβο της αποτυχίας.
Κατά μέσο όρο, περισσότερα από 2 στα 3 ερωτηθέντα άτομα (70%) σε 24 χώρες έχουν θετική στάση απέναντι στην αυτοαπασχόληση. Ο αριθμός αυτός αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα παραμένει δημοφιλής (69%:2012). Οι χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά είναι οι: Δανία(89%), Φιλανδία(87%), Αυστραλία(84%), ενώ στις: Αυστρία (40%), Ουγγαρία(40%), Πορτογαλία(37%) και Γερμανία(34%) παρατηρήθηκαν τα μικρότερα ποσοστά. Το ίδιο ισχύει και για την πιθανότητα αυτοαπασχόλησης: 39% των ερωτηθέντων μπορούν να φανταστούν τον εαυτό του ως επιχειρηματίες. Παρόλα αυτά, πολλά άτομα δεν υλοποιούν τα σχέδιά τους. Ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάληψη επιχειρηματικής πρωτοβουλίας είναι ο φόβος της αποτυχίας: 70% των ερωτηθέντων νιώθουν να απειλούνται από αυτόν. Από την άλλη μεριά, μέτρα όπως η κρατική επιχορήγηση, δάνεια σε νέες επιχειρήσεις και εκπαίδευση γύρω από την επιχειρηματικότητα ενθαρρύνουν τα άτομα για τη λήψη της απόφασης.
Από την πλευρά του ο κ. Ευάγγελος Αχιλλόπουλος, Επικεφαλής της Επιτροπής Θεσμικών Παρεμβάσεων της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε.) υπογράμμισε τα ευεργετικά αποτελέσματα της λήψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και της αύξησης της αυτοαπασχόλησης για την οικονομία της χώρας μας. Ωστόσο επεσήμανε τα ανυπέρβλητα εμπόδια που αντιμετωπίζουν λόγω κοινωνικοασφαλισιτκού πλαισίου και φορολογικού νόμου οι νέες επιχειρήσεις.
Επιπλέον ο κ. Γιώργος Αποστολόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Amway, της μεγαλύτερης εταιρείας Απευθείας Πωλήσεων στον κόσμο, όπως κατατάσσεται από το Direct Selling News Global 100, αναφέρθηκε στο επιχειρηματικό μοντέλο των απευθείας πωλήσεων και πώς μπορεί αυτό να συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά είπε: «Σε ένα περιβάλλον που, όπως μας δείχνουν τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα της έρευνας, συνυπάρχει η ανασφάλεια και ο φόβος της αποτυχίας με τη διάθεση για επιχειρηματικότητα, το μοντέλο των απευθείας πωλήσεων αποτελεί μία ιδανική πρόταση: Είναι μια εξαιρετικά ευέλικτη επιχειρηματική ευκαιρία χαμηλού ρίσκου και επένδυσης για όλους, ενώ προσφέρει επαγγελματική ανεξαρτησία, που την καθιστά ιδανική για τις σημερινές δύσκολες συνθήκες, δεδομένου ότι προωθεί την ανάγκη για καινοτομία και ανάπτυξη»
Γ.Α.