Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι περισσότεροι από 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα αλλά και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στην περίπτωση ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Μόνο από τέλη κυκλοφορίας, η κατάθεση των 100.000 πινακίδων συνεπάγεται απώλεια εσόδων κοντά στα 35 εκατ. ευρώ. Από το 2009, μάλιστα, οι καταθέσεις πινακίδων προσεγγίζουν τις 750 χιλ.
Κεντρικά σημεία της εισήγησης που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών. Σύμφωνα με "ΤΑ ΝΕΑ", οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση για κατάργηση του φόρου πολυτελείας, ο οποίος κρίνεται πως είναι ίσως ο πιο αποτυχημένος φόρος που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2010 που ψηφίστηκε, οι εκτιμήσεις του τότε οικονομικού επιτελείου ήταν πως θα απέφερε στα κρατικά ταμεία ετήσια έσοδα της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (από κοινού με τον φόρο πολυτελείας που είχε επιβληθεί σε ασημικά, έργα τέχνης, δερμάτινα είδη κ.ά.). "Πέρυσι, στα ταμεία του Δημοσίου από τον φόρο πολυτελείας εισέρρευσαν μόλις 2 εκατ. ευρώ", υπογραμμίζει η εφημερίδα.
Όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ, το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις ελαφρύνσεις κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων. Για το λόγο αυτό συστάθηκε ειδική επιτροπή, η οποία μελέτησε όλα τα συστήματα που εφαρμόζονται σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Το ολλανδικό μοντέλο
Όπως αναφέρουν "ΤΑ ΝΈΑ", η επιτροπή θεωρεί ως ιδανικό για τη χώρα μας, την εφαρμογή του λεγόμενου ολλανδικού μοντέλου. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα.
Βέβαια όλοι αναγνωρίζουν τις δυσκολίες του εγχειρήματος, με δεδομένο ότι ακόμη και στην Ολλανδία, το σύστημα αυτό είχε αποφασιστεί από την ολλανδική κυβέρνηση το 2010, προκειμένου να εφαρμοστεί από το 2012 αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί. Ωστόσο, οι αρμόδιοι σημειώνουν ότι υπάρχουν και παρεμφερείς εναλλακτικές λύσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr