"Ήρθαν αρκετά βήματα πιο κοντά στις δικές μας θέσεις, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε συμφωνία. Υπάρχουν θέματα προς συζήτηση και η συνάντηση θα επαναληφθεί το βράδυ", ανέφερε υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στη σύσκεψη μετείχαν και εκπρόσωποι της Τράπεζας της Ελλάδος οι οποίοι παρέθεσαν στοιχεία για τις επιπτώσεις των εναλλακτικών σεναρίων που συζητώνται στο τραπεζικό σύστημα.
Η παρουσία στελεχών της ΤτΕ κρίθηκε αναγκαία, λόγω ενδεχόμενων επιπτώσεων που θα έχει η τελική ρύθμιση στην ευστάθεια του τραπεζικού συστήματος. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι η ΤτΕ έχει πλήρες μητρώο με τιμές ακινήτων και την πλήρη εικόνα της αγοράς, ενω στα σεναρια της Black Rock λαμβάνονται υπόψη δεδομένα με βάση τους ανοικτούς πλειστηριασμούς, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το "R". Πάντως στέλεχος του ΥΠΑΝ σημείωσε με νόημα ότι "θέλουμε να έχουμε όσα περισσότερα στοιχεία με τις επιπτώσεις των ρυθμίσεων δεν είναι πάντοτε το ευκολότερο των πραγμάτων. δεν είναι μια εύκολη άσκηση".
Η συνάντηση για τους πλειστηριασμούς, θα επαναληφθεί όταν ολοκληρωθεί η αντίστοιχη συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.
Η κυβέρνηση μάλιστα επιμένει ότι ο στόχος "είναι να συμφωνήσουμε αλλά όχι με οποιοδήποτε τίμημα", κάτι που παραπέμπει και στην ευαίσθητη ενδοκυβερνητική ισορροπία. Στην απογευματινή εκτός από τους εκπροσώπους της τρόικας και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης συμμετείχαν και εκπρόσωποι της Τράπεζας της Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι στον πυρήνα της διαπραγμάτευσης βρίσκεται το μεταβατικό στάδιο που θα ισχύσει για το 2014 αναφορικά με τους πλειστηριασμούς και τα κριτήρια για την παράταση του καθεστώτος αναστολής. Έχει συμφωνηθεί η διατήρηση του «νόμου Κατσέλη» καθώς και η εφαρμογή μόνιμου συστήματος εξωδικαστικής διαμεσολάβησης από το 2015 με βάση το Ιρλανδικό μοντέλο.
Προστασία ζητούν οι μικρομεσαίοι
Την ίδια ώρα, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών- Βιοτεχνών- Εμπόρων ζητά την επέκταση του καθεστώτος προστασίας της ακίνητης περιουσίας από πλειστηριασμούς και στους οφειλέτες του Δημοσίου, υποστηρίζοντας ότι η συσσώρευση των οφειλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δημιουργεί κίνδυνο μαζικών εκπλειστηριάσεων το 2014.
Η αναστολή των πλειστηριασμών αφορά ως γνωστόν μόνο τα χρέη προς τις τράπεζες, ενώ, επιπλέον οι επιχειρηματίες δεν εντάσσονται στον νόμο Κατσέλη.
"Η άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών θα αποτελέσει βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας", ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γ. Καββαθάς, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Μεσιτών και υποστήριξε ότι οι τράπεζες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν τους «μπαταχτσήδες», που δεν πληρώνουν ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν.
Οι εκπρόσωποι της ΓΣΕΒΕΕ και της Ομοσπονδίας Μεσιτών άσκησαν σκληρή κριτική στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τον ενιαίο φόρο ακινήτων, αλλά και συνολικά στη φορολογική πολιτική σε σχέση με τα ακίνητα.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μεσιτών, Γ. Ρεβύθης, ανέφερε ότι οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις (ενιαίος φόρος, φόρος υπεραξίας) σε συνδυασμό με τη μείωση του φόρου μεταβίβασης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για «ξεπούλημα» ακινήτων από ιδιοκτήτες που έχουν ανάγκη. Τόνισε, ακόμη, ότι οι φορολογικές επιβαρύνσεις πρέπει να επιβαρύνουν όλους αναλογικά και όχι να απαλλάσσονται οι μεγάλες αγροτικές περιουσίες κάτι που, όπως είπε, ο πολιτικός κόσμος πρέπει να το δει άμεσα, καθώς το νομοσχέδιο για τον φόρο ακινήτων ψηφίζεται αυτή την εβδομάδα από τη Βουλή.
Οι μεσίτες δεν αντιτίθενται στη λογική του φόρου υπεραξίας, αλλά είπαν ότι αυτός πρέπει να επιβάλλεται με χαμηλότερο συντελεστή, 5% αντί για 15% και να υπολογίζεται στις πραγματικές τιμές και όχι στις αντικειμενικές αξίες που απέχουν πολύ από τις πρώτες. Οι μεσίτες ζητούν επίσης διετή αναστολή του πόθεν έσχες (και όχι του φόρου υπεραξίας) για αγορά και ανοικοδόμηση.
Στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται ακόμη:
- Να μειωθεί ο ενιαίος φόρος για τα μακροχρόνια ανοίκιαστα ακίνητα, τις ανεκμετάλλευτες γαίες, τα εντός σχεδίου οικόπεδα και τα ακίνητα που προορίζονται για επιχειρηματική/ επενδυτική δραστηριότητα.
- Να μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση για ακίνητα σε αναλογία με την ύπαρξη δανειακής επιβάρυνσης. (πχ αν χρωστάει κανείς το 30% της αξίας του δανείου να απομειωθεί κατά 15% ο φόρος, αν χρωστάει 50% να μειωθεί κατά 25% κοκ).
- Να καταργηθεί η προϋπόθεση της μη ύπαρξης άλλης ασφαλιστικής ή φορολογικής οφειλής για την μερική ή ολική απαλλαγή από το φόρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr