Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο κ. Άνχελ Γκουρία, έθεσε το ζήτημα σε κάθε ευκαιρία που του δόθηκε κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα, την Τετάρτη.
Αρχικά κατά την παρουσίαση της Έκθεσης του Οργανισμού για την ελληνική οικονομία, στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπου απηύθυνε έκκληση προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να υπάρξει νέα ελάφρυνση του Δημόσιου Χρέους της χώρας.
Και στη συνέχεια, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Σκάι, όπου ουσιαστικά πρότεινε κούρεμα του ελληνικού χρέους που έχουν στα χέρια τους ευρωπαϊκοί θεσμοί και κράτη. Επισήμανε, μάλιστα, την ανάγκη, οι αποφάσεις να ληφθούν το συντομότερο δυνατόν, ώστε να είναι καλύτερα τα αποτελέσματα.
Ειδικότερα, ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ υπογράμμισε ότι μετά την προσπάθεια που έχει καταβάλει τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα, απαιτείται νέα παρέμβαση στο μέτωπο του Δημοσίου Χρέους το ταχύτερο δυνατόν.
Με δεδομένο ότι ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι το Δημόσιο Χρέος θα διαμορφωθεί το 2020 στο 157% του ΑΕΠ έναντι στόχου 124% που έχει τεθεί στο Πρόγραμμα Προσαρμογής, σημειώνει ότι η περαιτέρω μείωση του Δημοσίου Χρέους, αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου να αρθεί η αβεβαιότητα που υπάρχει, παρά την σημαντική πρόοδο που εμφανίζουν τα μακροοικονομικά μεγέθη της χώρας.
Εμμέσως πλην σαφώς ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ υποστήριξε ότι το μέγεθος του Δημοσίου Χρέους της Ελλάδος δεν είναι συμβατό με την επιστροφή της οικονομίας στον κύκλο της ανάπτυξης. Για το λόγο αυτό συνέστησε στην Ευρώπη να "λάβει σοβαρά υπόψιν το Δημόσιο Χρέος της Ελλάδος".
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας που παρευρέθηκε στην ίδια εκδήλωση, ανέφερε ότι μετά την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος στον Προϋπολογισμό του 2013, η χώρα πληροί την προϋπόθεση που είχε θέση η Ε.Ε με την απόφαση του Eurogroup της 27 Νοεμβρίου 2012, σύμφωνα με την οποία "θα ληφθούν μέτρα για την αποτελεσματική μείωση του Δημοσίου Χρέους".
Στην Έκθεση του, ο ΟΟΣΑ υποστηρίζει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειες της στην κατεύθυνση της προώθησης των επενδύσεων και των αποκρατικοποιήσεων καθώς και της βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
Μεταξύ άλλων, η Έκθεση επισημαίνει ότι η οικονομική ανάπτυξη καθυστερεί από την αδύναμη εγχώρια και παγκόσμια ζήτηση, τις δυσκολίες και τα εμπόδια που υπάρχουν στην πρόσβαση στον τραπεζικό τομέα.
Ο ΟΟΣΑ χαρακτηρίζει ενθαρρυντικές τις εξελίξεις στην ελληνική οικονομία το 2013, υπογραμμίζοντας ότι σημαντική ήταν η συνεισφορά του τουριστικού τομέα. Προειδοποιεί, ωστόσο, ότι οι κίνδυνοι στο μέτωπο της ανάπτυξης για το 2014 είναι υπαρκτοί (υπενθυμίζεται ότι ο οργανισμός προβλέπει ότι η οικονομία θα παραμείνει σε ύφεση και το 2014 -0,4%).
Μάλιστα όπως επισημαίνεται, στην περίπτωση που επαληθευτούν οι μακροοικονομικοί κίνδυνοι, η χώρα θα χρειαστεί περαιτέρω βοήθεια, ακόμη και αν υλοποιήσει πλήρως το πρόγραμμα των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Στον τραπεζικό κλάδο, ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι η Ελλάδα παρά τα σημαντικά βήματα που πραγματοποίησε με την αναδιάρθρωση και ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, διότι η διόγκωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων και των επισφαλειών των τραπεζών θα συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τη χορήγηση νέων δανείων.
Μάλιστα ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ αναφερόμενος στον κ. Γ. Προβόπουλο- ο οποίος ήταν επίσης παρών στην παρουσίαση της Έκθεσης- υποστήριξε ότι σε μια εποχή που οι κοινωνίες αμφισβητούν θεσμούς, πολιτικούς και υπουργούς, "οι κεντρικοί τραπεζίτες κρατάνε καλά", και συμπλήρωσε ότι "η Τράπεζα της Ελλάδος συνέβαλε καίρια ώστε να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας στον θεσμό της Κεντρικής Τράπεζας".
Οι προτάσεις του ΟΟΣΑ για την αγορά είναι οι εξής:
Νέα ξενοδοχεία
Να καταργηθούν ρυθμίσεις που είτε απαγορεύουν να λειτουργήσουν καινούργια ξενοδοχεία, κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα (π.χ. στην Αθήνα) «λόγω κορεσμού», είτε αποτρέπουν την αλλαγή χρήσης κτιρίων σε ξενοδοχεία
Τουριστικές δραστηριότητες σε ακτές
Αρση των περιοριστικών διατάξεων για τις δραστηριότητες επί τουριστικών ακτών
Τουριστικά λεωφορεία
Ο κανονισμός για τα τουριστικά λεωφορεία θα πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να επιτρέπεται στους οδηγούς τους να κάνουν στάσεις για να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τους επιβάτες σε πολλαπλούς προορισμούς
Κρουαζιέρες
Οι ρυθμίσεις για τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να χαλαρώσουν και να επιτρέπεται η εκτέλεση πλήρων δρομολογίων στα πλοία που αναχωρούν από ελληνικά λιμάνια, ώστε ο επιβάτης να έχει τη δυνατότητα να επιβιβάζεται - αποβιβάζεται σε οποιοδήποτε λιμάνι. Η άρση των περιορισμών αυτών θα αυξήσει άμεσα και έμμεσα έσοδα από κρουαζιέρες κατά 65 εκατ. ευρώ ετησίως
Επαγγελµατικά σκάφη
Ο τεχνητές διακρίσεις μεταξύ των διαφόρων τύπων εμπορικών πλοίων είναι περιττές και πρέπει να καταργηθούν. Τόσο τα ναυλωμένα σκάφη όσο και τα πλοία που εκτελούν μικρές ημερήσιες κρουαζιέρες, αποτελούν μέρος της αγοράς θαλάσσιου τουρισμού και θα πρέπει να μπορούν να ανταγωνίζονται ελεύθερα
Μαρίνες - αγκυροβόλια
Η υποχρεωτική στάθμευση των επαγγελματικών σκαφών σε αγκυροβόλια, εφόσον βρίσκονται σε απόσταση έως 5 μιλίων από εμπορικά ή αλιευτικά λιμάνια, πρέπει να καταργηθεί. Ετσι θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός τιμών ανάμεσα στα λιμάνια και στις μαρίνες. Η αύξηση των εσόδων στις μαρίνες από την άρση του περιορισμού αυτού θα είναι περίπου 2,3 εκατ. ευρώ ετησίως
Ταξιδιωτικά γραφεία
Οι ελάχιστες ποιοτικές προδιαγραφές και οι περιορισμοί για τα γραφεία των ταξιδιωτικών πρακτόρων θα πρέπει να καταργηθούν
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ, στη συνέντευξη Τύπου, το οικονομικό όφελος από την υιοθέτηση των 66 προτάσεων από τις συνολικά 329 συστάσεις, θα αγγίξει τα 5,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Από την πλευρά του ο υπουργός ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα υιοθετήσει το 80% των παρεμβάσεων εντός δυο μηνών ενώ δεν αποκλείεται να εκπονήσει αντίστοιχη έκθεση και για άλλους τομείς οικονομίας.