Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε το 2010 ζημίες 187 εκατ. ευρώ, το 2011 ζημίες 33 εκατ. ευρώ και «μετά από σταδιακή διαδικασία εξυγίανσης, μείωση προσωπικού, εξορθολογισμό των μισθών, εξορθολογισμό του έργου, κατάφερε τελικά να σταθεί στα πόδια της και να παρουσιάζει σήμερα ένα αποτέλεσμα το οποίο είναι πρακτικά μηδενικό (δηλαδή η εταιρεία δεν χάνει).
Το 2012 παρουσίασε έσοδα της τάξης των 150 εκατομμυρίων, εκ των οποίων τα 50 είναι έσοδα, τα οποία παίρνει απευθείας από το ελληνικό δημόσιο για υπηρεσίες γενικού οικονομικού συμφέροντος». Σημειώνεται ότι αυτά τα 50 εκατ. θα δίνονται κάθε χρόνο μέχρι το 2018.
Ωστόσο, ο Γ. Εμίρης επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει 860 εκατ. υποχρεώσεις και αρνητικά ίδια κεφάλαια. «Ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης, ιδιωτικοποίησης και τακτοποίησης των κρατικών ενισχύσεων, το μεγαλύτερο ποσό από αυτές τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις θα σβήσει, η εταιρεία δεν θα χρωστάει πλέον σημαντικά ποσά και επίσης, τα ίδια κεφάλαια θα γυρίσουν από αρνητικά σε θετικά. Θα υπάρχει ένα ικανοποιητικό ποσό θετικών ιδίων κεφαλαίων. Άρα, θα έχουμε μια εταιρεία, η οποία θα είναι και θα παραμένει υγιής για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό», εξήγησε ο Γ. Εμίρης.
Για την εταιρεία συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ που δημιουργήθηκε, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ είπε ότι απασχολεί σήμερα 610 άτομα, είχε 24 εκατ. έσοδα το 2012, κάποιες μικρές ζημιές προ φόρων, «αλλά πιστεύουμε με τον εξορθολογισμό που θα έρθει με την αποκρατικοποίηση αυτές θα εξαφανιστούν και θα γυρίσει και αυτή σε κερδοφορία».
Όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, εγκρίθηκαν τρία σχήματα: α) η κοινοπραξία της ρωσικής εταιρείας και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, β) η SIEMENS και γ) η Alstom με μια ελληνική εταιρεία την DAMCO που ανήκει στο όμιλο Καπελούζου. Από τις εταιρείες έχουν ζητηθεί περισσότερα στοιχεία για να πείσουν ότι διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr