Μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση του λιμανιού στη Σόφια, ο κ. Αγγελούδης σημείωσε ότι η συγκεκριμένη κίνηση στην ουσία επιβλήθηκε από τη θεαματική αύξηση της διακίνησης φορτίων από και προς τη Βουλγαρία, μέσω της Θεσσαλονίκης.
«Το 2009», τόνισε, «το 22,3% -περίπου 5860 TEUs- των τράνζιτ εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, είχε προέλευση ή προορισμό τη Βουλγαρία». Πρόσθεσε ότι το 2010 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 29,5% για να φτάσει πέρυσι περίπου στο 39,1%.
Η παρουσίαση προσέλκυσε το ενδιαφέρον διοικητικών στελεχών πολυάριθμων βουλγαρικών εταιρειών αλλά και μεγάλων και μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται επιτυχώς στη βουλγαρική αγορά.
Προσδοκίες ότι το 2013 θα είναι η καλύτερη χρονιά της 5ετίας
Τα μέχρι τώρα στοιχεία διακίνησης για το 2013 είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικά. Στο εννεάμηνο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς την Βουλγαρία ανήλθε σε 15.213 TEUs και είναι αυξημένη κατά 76,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, "κάτι που μας κάνει αισιόδοξους ότι το 2013 θα κλείσει με μεγάλη αύξηση και θα είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας πενταετίας", σημείωσε ο κ.Αγγελούδης.
Υπογράμμισε ότι έσα σε μόλις τέσσερα χρόνια η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Βουλγαρία διαμέσου του λιμένα της Θεσσαλονίκης "σχεδόν τριπλασιάστηκε", ενώ κάλεσε τις επιχειρήσεις της Βουλγαρίας να εμπιστευτούν ακόμη περισσότερο το λιμάνι της συμπρωτεύουσας για τη διακίνηση των φορτίων τους, καθώς -όπως είπε- η σχέση του χρόνου εξυπηρέτησης με το κόστος είναι άκρως ανταγωνιστική σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα λιμάνια της νότιας βαλκανικής.
Θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων η Θεσσαλονίκη
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, υπογράμμισε ότι η σταδιακή μεταμόρφωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε "θαλάσσια πύλη" των Βαλκανίων προχωράει με πολύ ταχύτερο ρυθμό μετά την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2007.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης όλων των προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία των τελωνειακών αρχών και, τώρα, "το τελωνείο στο λιμάνι λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα, όλο το εικοσιτετράωρο" όπως τόνισε. Πρόσθεσε, δε, ότι έχουν «παγώσει» για τέταρτη συνεχή χρονιά τα τιμολόγια και πλέον η Θεσσαλονίκη είναι ένα λιμάνι που κρατάει σταθερές τις τιμές φορτοεκφόρτωσης, οι οποίες- όπως είπε- είναι οι πλέον ανταγωνιστικές, "αν όχι οι ανταγωνιστικότερες στη Νότια Βαλκανική Χερσόνησο".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr