Ικανοποιημένοι εμφανίζονται και οι παραγωγοί, αν και τόσο αυτοί, όσο και οι καταναλωτές, επισημαίνουν ότι αντίστοιχες δράσεις θα πρέπει να πραγματοποιούνται στο μέλλον με αρτιότερη οργάνωση, καλύτερο χρονικό προγραμματισμό και συντονισμό και πιο ευέλικτα δίκτυα διανομής και όρους μεταφοράς.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα σε δείγμα 100 καταναλωτών και 65 παραγωγών (το 23% των οποίων -των παραγωγών- είναι, σημειωτέον, απόφοιτοι ανώτατης εκπαίδευσης), που διενήργησαν τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2012 οι Γεώργιος Γκάρος, Ευάγγελος Γενίτσαρης και Αριστοτέλης Νανιόπουλος, από τον Τομέα Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων και Ανάπτυξης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ.
Η εργασία της ομάδας, με τίτλο «Τα logistics των άμεσων πωλήσεων αγροδιαγροφικών προϊόντων: η περίπτωση του κινήματος της πατάτας» παρουσιάστηκε στο 6ο συνέδριο για την έρευνα στις μεταφορές, που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Πάνω από 9 στους 10 καταναλωτές υπέρ τής συνέχισης του “κινήματος”
Με βάση τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας, που έχει στη διάθεσή του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διάθεση των καταναλωτών για αγορές χωρίς μεσάζοντες είχε αρχίσει να “αφυπνίζεται” -λόγω της οικονομικής κρίσης- και πριν από το κίνημα της πατάτας: συγκεκριμένα, το 33% των ερωτηθέντων (και κυρίως τα άτομα μέχρι 45 ετών) δήλωσαν ότι προσπαθούσαν και νωρίτερα να αγοράζουν είδη διατροφής πρώτης ανάγκης απευθείας από τους παραγωγούς.
Ωστόσο, με το κίνημα το ποσοστό αυτό "απογειώθηκε". Πλέον, σε ποσοστό 85%, οι καταναλωτές υποστηρίζουν ότι προσπαθούν καθημερινά να παρακάμψουν τους μεσάζοντες, ενώ το 94% επισημαίνει ότι επιθυμεί να συνεχιστούν τέτοιες προσπάθειες, με πιο ένθερμους υποστηρικτές τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr