Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι δύο Αμερικάνοι σύμβουλοι, αρμόδιοι σε θέματα επιχειρησιακής στρατηγικής, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα για το συγκεκριμένο θέμα.
Μεταφέροντας την τεχνογνωσία τους, οι ειδικοί του επιχειρησιακού μάρκετινγκ Jack Trout και Jay Conrad Levinson, οι οποίοι ήρθαν στην Αθήνα για την ειδική ημερίδα που διοργανώθηκε για το μάρκετινγκ - χορηγός της οποίας είναι ο "R" - συμβούλευσαν τις επιχειρήσεις να οργανώσουν περαιτέρω τα τμήματα «επικοινωνιακής και στρατηγικής πολιτικής» εάν θέλουν να πετύχουν τους στρατηγικούς τους στόχους.
«Αν δεν έχετε καλό τμήμα μάρκετινγκ, φροντίστε να έχετε πολύ χαμηλές τιμές», ήταν μία από τις δεύτερες ιδέες που διατύπωσαν οι Αμερικάνοι συγγραφείς, στο πλαίσιο των μεθόδων που παρουσίασαν για την επιχειρηματική ανάκαμψη των επιχειρήσεων.
Ο Jack Trout υποστηρικτής του παραδοσιακού μάρκετινγκ, τονίζει πως για να πετύχεις πρέπει να γίνεις διαφορετικός από τους υπόλοιπους και αναλύει τον τρόπο που οι κορυφαίες επιχειρήσεις στο κόσμο εφαρμόζουν τις τεχνικές διαφοροποίησης προκειμένου να επιβιώσουν στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη αγορά.
Από την άλλη ο Jay Conrad Levinson θεωρείται ο «πατέρας» του αντάρτικου μάρκετινγκ, το οποίο στην ουσία είναι ένας «κορμός» μη συμβατικών τρόπων για την επίτευξη συμβατικών στόχων, καθώς και μια αποδεδειγμένη μέθοδος για να αυξήσουν οι επιχειρήσειςτα κέρδη τους δαπανώντας ελάχιστα χρήματα.
Στην συνέντευξη τύπου οι δύο άνδρες τόνισαν πως στην ουσία δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση, αλλά υποστηρίζουν διαφορετικές οπτικές της ίδιας ιδέας: της επιβίωσης των επιχειρήσεων που λειτουργούν πλέον σε συνθήκες σκληρού -όσο ποτέ- ανταγωνισμού.
Ξεκαθάρισαν πως το κλειδί για μια επιτυχημένη επιχειρησιακή στρατηγική είναι η προσήλωση στο στόχο. «Ξεκινήστε με ένα απλό σχέδιο και δεσμευτείτε σε αυτό. Μην περιμένετε θαύματα από το μάρκετινγκ. Δείξτε προσήλωση στους στόχους που θέσατε και μην αλλάζετε πρακτικές κάθε λίγο», υποστήριξαν και οι δύο ομιλητές.
Ακόμη, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε μικρότερες αγορές. Παρατηρείται συχνά, εταιρείες που τα καταφέρνουν πολύ καλά σε σχετικά μικρές αγορές να πιστεύουν πως μπορούν να ανταποκριθούν με την ίδια άνεση στις ανάγκες των μεγάλων αγορών. Τις περισσότερες φορές, ενώ τα σχέδια τους είναι πολλά υποσχόμενα, στην πράξη αποτυγχάνουν και μάλιστα χάνουν και την αξιοπιστία τους μέσα στις μικρές αγορές. «Το να είσαι ικανός σε μία μικρή επιχείρηση, δεν σημαίνει πως θα τα καταφέρεις σίγουρα και σε μία μεγαλύτερη. Είναι αναγκαίο να γνωρίζεις ποιος είσαι και τι μπορείς να κάνεις».
Αντιγόνη Αυγεροπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr