«Πράγματι κι εμείς διαθέσαμε στο μεσοδιάστημα σημαντικό αριθμό κεφαλαίων σε ευρώ ούτως ώστε να προσφέρουμε υποστήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ελλάδος και γνωρίζουμε ότι δεν έφτασαν στους τελικούς αποδέκτες, στους δικαιούχους όλα τα ποσά» τόνισε και συμπλήρωσε: «Με ιδιαίτερη χαρά πληροφορήθηκα δια στόματος του Υπουργού κ. Χατζηδάκη ότι σε συνεργασία και με τον Πρωθυπουργό πλέον διεξάγονται συζητήσεις στις οποίες συμμετέχουν οι επικεφαλής, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τεσσάρων μεγαλύτερων ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων, ούτως ώστε να λυθούν, να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως αυτό της πιστωτικής στενότητας. Και βεβαίως κατανοώ πόσο αναγκαία είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αλλά από την άλλη θεωρώ ότι είναι απαραίτητο τα διαθέσιμα χρήματα να φτάσουν στους τελικούς δικαιούχους».
Παράλληλα, ανέφερε ότι η αύξηση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ οφείλεται στην ένταξη των αυτοκινητοδρόμων στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ. «Πράγματι πέρυσι η Ελλάδα ήταν 18η στην κατάταξη ενώ φέτος βρίσκεται στην 4η θέση. Και είναι γεγονός ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2013, σύμφωνα και με τους στόχους που είχαν τεθεί στο πλαίσιο του μνημονίου, ο στόχος ήταν το 1,3 δισ. ευρώ ενώ τελικώς το ποσό ανήλθε στα 2,2 δισ. ευρώ και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυξήθηκε ο ρυθμός απορρόφησης. Επομένως υπήρξε σημαντική βελτίωση η οποία συνδέεται σε μεγάλο βαθμό και με το γεγονός ότι προχώρησαν οι παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων όσον αφορά τα διόδια.
Το γεγονός ότι πράγματι κατεβλήθη το ποσό των 800 εκατομμυρίων ευρώ για τα διόδια είναι ένδειξη και θα πρέπει να πείσει τις τράπεζες το γεγονός για το ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τρέφει βαθιά πεποίθηση για την επιτυχία του έργου» σημείωσε μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ενώ τόνισε ότι το επόμενο βήμα θα αφορά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής κυβέρνησης και αναμένεται ότι θα έχει οριστικοποιηθεί η διαπραγμάτευση στις αρχές Σεπτεμβρίου. «Είναι επείγον να προσδιοριστούν οι πηγές χρηματοδότησης για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί, να έχει επιλυθεί στο 4ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους» ανέφερε.
Σημειώνεται ότι ο κ. Χατζηδάκης και ο κ. Χαν συζήτησαν το κλείσιμο του ΕΣΠΑ, όπου για περίπου 50 έργα υπάρχουν ζητήματα χρηματοδοτικής κάλυψης, αλλά και ο σχεδιασμός της επόμενης προγραμματικής περιόδου. Σύμφωνα με πληροφορίες αν και αρκετά από τα 50 έργα είχαν θέματα επιλεξιμότητας, φαίνεται ότι τελικά θα εγκριθούν οι χρηματοδοτήσεις, ώστε να μην αναγκαστεί η χώρα να επιστρέψει χρήματα ή να τα καταβάλλει από τους εθνικούς πόρους. Παράλληλα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ συζητήθηκαν τα τομεακά και περιφερειακά προγράμματα .
«Ο στόχος μας είναι με το νέο πρόγραμμα να επιταχύνουμε την επιστροφή της Ελλάδας στο δρόμο της ανάκαμψης και της ανάπτυξης. Θέλουμε να μην σχεδιάσουμε ένα ακόμη ΕΣΠΑ, αλλά ένα διαφορετικό ΕΣΠΑ με προστιθέμενη αξία που θα αξιοποιεί και το τελευταίο ευρώ προς όφελος της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Και γι’ αυτό το λόγο θέλουμε η δομή του νέου ΕΣΠΑ να είναι απλή, να μην είναι γραφειοκρατική, έτσι ώστε να συντελέσει το ΕΣΠΑ στο πέρασμα της Ελλάδας σε μια νέα περίοδο» τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr