Μάλιστα βάσει της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε την περίοδο μεταξύ Μαρτίου – Ιουνίου 2013, για σημαντική μερίδα κοινού (30%) η μείωση του οικογενειακού μηνιαίου εισοδήματος σε σχέση με το 2009 είναι μεγαλύτερη από 50%.
Ένας στους τέσσερις (26,7%) ερωτηθέντες δηλώνει ότι η οικογένειά του έχει πληγεί μέσα στα τελευταία τέσσερα χρόνια λόγω απώλειας εργασίας, ενώ μία στις 15 οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω των οικονομικών συνθηκών σε αλλαγή κατοικίας.
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν οικονομικά τα νοικοκυριά έχουν προχωρήσει σε μείωση των δαπανών τους, περιορίζοντας τόσο τα καθημερινά μικροέξοδα, όσο και τις μεγαλύτερες αγορές.
Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων (δηλαδή οι τομείς που το κοινό δηλώνει ότι λόγω της κρίσης έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό ή έχει κόψει τελείως την κατανάλωση προϊόντων / υπηρεσιών) είναι η ένδυση και η υπόδηση (70,2%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70,4%), η ψυχαγωγία (70,2%), τα καθημερινά μικροέξοδα (69,5%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65,9%) και τα έξοδα μετακίνησης (61,6%). Τα έξοδα διατροφής έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% του κοινού.
Ενδεικτικό των επιπτώσεων της κρίσης είναι ακόμη ότι η δυνατότητα αποταμίευσης των ελλήνων καταναλωτών φθίνει καθημερινά από το 2010, με αποτέλεσμα να αποταμιεύει σήμερα μόνο ένας στους επτά (14,1%) συμπολίτες μας.
Στα θετικά ευρήματα της έρευνας καταγράφεται το γεγονός ότι το κοινό που δηλώνει «πολύ αγχωμένο» εξαιτίας της κρίσης σε σχέση με έναν χρόνο πριν βαίνει σταδιακά μειούμενο, αν και πρόκειται ακόμη για ένα μεγάλο ποσοστό κοινού (40%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr